Sorte eller grå fliser..... eller hvide
Fra : Web . Woman

Dato : 28-11-02 22:50

Har nogen af jer erfaring med sorte eller grå fliser i en bruseniche?
Kan de holdes pæne (evt. med en gang bilvoks inden nichen tages i brug?)

Har planer om at få lavet en bruseniche i stil med denne:
http://www.evers.dk/images/nyheder/glasbyggesten/billed1.jpg
Men kan jeg forvente, at kunne holde det pænt?

Er hvide fliser det, der holder sig pænest i længden?

Mvh. Lisbeth

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 29-11-02 09:20

> [...]
> Men kan jeg forvente, at kunne holde det pænt?
>
> Er hvide fliser det, der holder sig pænest i længden?

Hej Lisbeth

Jeg har ikke den helt store erfaring lige med fliser, men hvis du har meget
kalk i vandet, ses det meget tydeligt på glasfliserne. Den ser flot ud "din"
bruseniche.

Mvh
Mette

Fra : Kat

Dato : 29-11-02 15:27

"Web . Woman" skrev:

> Har nogen af jer erfaring med sorte eller grå fliser i en
bruseniche?
> Kan de holdes pæne (evt. med en gang bilvoks inden nichen tages i
brug?)

Jeg fik sat nye fliser op i badeværelset sidste år.
jeg kan bedst beskrive dem således:

Musegrå.
Semi- matte uden at være ru.
De har en ujævn overflade pga noget struktur.

Disse fliser er bare så nemme.
På et år har jeg kun vasket dem ned 1 gang.
Jeg bruger skraber og "showerpower" fra Ajax efter stort set hvert
bad.
Der er ikke tegn på noget kalk på fliserne overhovedet, og det tror
jeg til dels skyldes, at det ikke ses på den overflade som disse
fliser har. Jeg tror, at fliser med meget skinnende overflade har en
tendens til at se nussede/kalkede ud ved det mindste vandsprøjt.
--
Kat
---

Fra : Michael Reiche

Dato : 30-11-02 17:05

On Thu, 28 Nov 2002 22:50:17 +0100, Web . Woman wrote:

> [...]
> Men kan jeg forvente, at kunne holde det pænt?
>
> Er hvide fliser det, der holder sig pænest i længden?

Vi har et badeværelse med grå fliser. Det mildtest talt sjældent at de får
den store kemi-vask. Bevares det kan ses, men jeg synes nu at de grå
fliser skjuler kalkbelægninger bedre, end jeg hvad erfarede med et
tidligere badeværese med hvide fliser.

Mvh.
Reiche

Fra : Web . Woman

Dato : 30-11-02 19:49

"Michael Reiche" <reicheREMOVE@THISimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men jeg synes nu at de grå fliser skjuler kalkbelægninger
> bedre, end jeg hvad erfarede med et tidligere badeværese

Jeg har lige set et relativt nyt badeværelse med hvide fliser, hvor kalken
er tydelig. Såååå... jeg tror jeg holder fast i grå elelr sorte fliser.

Tak for svarene *S*

Lisbeth