markere tekst i inputfelt
Fra : Leonard

Dato : 28-11-02 22:23

Jeg har et inputfelt, hvor der står noget tekst, som jeg gerne vil
have markeret, når fokus rettes på feltet, så teksten forsvinder, hvis
der bare skrives noget andet.
<input type="text" name="navn" value="skriv dit navn">

Alternativt skal teksten bare slettes ved fokus, men det er ikke helt
så godt.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Hintzmann

Dato : 29-11-02 08:34

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> [...]
> <input type="text" name="navn" value="skriv dit navn">
>
> Alternativt skal teksten bare slettes ved fokus, men det er ikke helt

Er det noget ala det her du søger ?
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/kodekassen/readme.html#section3

Hintzmann

Fra : Leonard

Dato : 29-11-02 10:21

"Hintzmann" <nospam@please.dk> skrev:

>Er det noget ala det her du søger ?
>http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/kodekassen/readme.html#section3

Som alternativ er det, men jeg vil hellere at teksten bliver stående i
feltet, men er markeret, så kan brugeren selv vælge om der skal rettes
eller bare skrives noget nyt.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Torben Brandt

Dato : 29-11-02 22:56

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> der bare skrives noget andet.
> <input type="text" name="navn" value="skriv dit navn">

Man kunne gøre noget i stil med dette:
<input type="text" value="skriv dit navn" onFocus="this.select();">

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne