Popup uden proceslinie???
Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-11-02 12:41

Jeg har et site som er i fullscreen, (uden browserens nav.bar
osv.)

På dette site er der et link til et popup vindue. Dette virker
perfekt, dog sker der det at proceslinien nederst (i bunden af
skærmen) bliver synlig, når popup vinduet popper op, og
forsvinder igen når popup vinduet lukkes.

Jeg ønsker ikke denne proceslinie synlig.

Er der nogen der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-11-02 13:00

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen der kan hjælpe?

Kun din bruger, vedkommende skal skjule sin processlinie - desværre.

Du kan måske lave pop-op'en lidt "fake" med et <div> der bliver
synligt og som så gør det ud for et pop-up.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 13:11

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> wrote in

> Kun din bruger, vedkommende skal skjule sin processlinie - desværre.

Kan det nu også være rigtigt ?
Vi snakker statuslinien - der hvor man kan se hvor links fører hen ?

Jeg oplever efterhånden mange sites hvor min pludselig forsvinder ( den kan
så sættes på igen ), og pt har jeg gang i et administrativt site hvor jeg
også har skrællet alt af, incl statuslinie, og den kommer ikke igen ved
åbning af mine popup-vinduer...

Så hvis vi snakker om det samme vil jeg da gerne se koden for window.open.

Chrisser

Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-11-02 14:33

> Vi snakker statuslinien - der hvor man kan se hvor links fører hen ?
>
> Chrisser

Nej ikke statuslinie - Men proceslinien.

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 14:38

"Gitte Brinck" <g_brinck@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej ikke statuslinie - Men proceslinien.

Ja ok, jeg var for hurtig.

Umiddelbart vil jeg også sige at den kan du ikke pille ved

Chrisser

Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-11-02 14:41

> Kun din bruger, vedkommende skal skjule sin processlinie - desværre.

Ved du hvor/hvordan man selv kan slå proceslinien fra og til?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-11-02 23:42

> Ved du hvor/hvordan man selv kan slå proceslinien fra og til?

Du kan bare "trække" den ned så den bliver til en 4-5 pixel grå
bjælke i bunden af skærmen. Slå den helt fra kan man vist først i den
kommende Longhorn windows.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-02 14:31

> Jeg har et site som er i fullscreen, (uden browserens nav.bar

Er du klar over, hvor meget folk hader at en site "stjæler" hele skærmen på
den måde? Eneste vej væk fra et sådant site er at taste [Alt]+[Tab]. Spar
folk for den slags.

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-11-02 14:35

> Er du klar over, hvor meget folk hader at en site "stjæler" hele skærmen på
> den måde? Eneste vej væk fra et sådant site er at taste [Alt]+[Tab]. Spar
> folk for den slags.

I know
Det er heller ikke mit valg, da jeg personligt selv er imod at fratage
brugeren browserens navigation bar mm.
Men min chef´s beslutning

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-02 00:59

Gitte Brinck <g_brinck@hotmail.com> skrev:

> Det er heller ikke mit valg, da jeg personligt selv er imod at
> fratage brugeren browserens navigation bar mm.
> Men min chef´s beslutning

Så giv din chef et gok i nøden - det er dig der bestemmer

--
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-02 01:39

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev:

> Så giv din chef et gok i nøden - det er dig der bestemmer

Det skal nok uddybes lidt. Jeg har også haft chefer der ville have
den ene eller anden funktionalitet, men som jeg har vurderet som
værende på kant med lovgivningen, ikke valid kode eller andre
ting der stiller brugerne ringere end ellers. Det har jeg fortalt
chefen med den argumentation der nu skulle til - og jeg har altid
fået ret - og har fået lov til at fortsætte med den måde det bør
gøres på.

Når du spørger her i gruppen, er der sikkert for at få bekræftet
at du har ret - og det kan der være mange meninger om fra de
involverede. Jeg har "lyttet" og givet mange gode råd gennem
mange år - og har bevæget mig gennem mange ting der var
populært (frames) for år tilbage - til ssi der er populært lige nu,
hvor frames faktisk er på vej ud af html-standarden.

Chefen er altid af den gamle skole - han er gået i stå ved et IDG-
hæfte fra 1997 og tror at alt kan lade sig gøre på nettet. Alt kan også
lade sig gøre - bare man bruger de rigtige værktøjer til det - og
tænker sig om før man implementerer løsningen.

--
Allan

Fra : Gitte Brinck

Dato : 28-11-02 14:39

> Er du klar over, hvor meget folk hader at en site "stjæler" hele skærmen på
> den måde? Eneste vej væk fra et sådant site er at taste [Alt]+[Tab]. Spar
> folk for den slags.

[Alt]+[Tab] er dog ikke den eneste udvej, så længe man forstår at tilføje en
"luk" funktion og "Frem og tilbage" pile, på en sådan måde at det virker
åbenlyt, effektivt og nemt for brugeren

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-11-02 15:29

Gitte Brinck wrote in <as5699$7g5$1@sunsite.dk>:
> [...]
> [en
> "luk" funktion og "Frem og tilbage" pile, på en sådan måde at det virker

Har du nogensinde set det bliver brugt?

Jeg har ikke. Men det er måske fordi siden sjældent nåede at blive loadet
inden jeg havde lukket vinduet igen, dengang jeg brugte Internet Explorer.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)