Dynamisk valg af vist webside - på basis a~
Fra : Jan Barding

Dato : 28-11-02 11:44

Hej,

Jeg har en simpel webside med 2 frames (ren html). Grund siden
der opdeler i frames og indholdet i første frame ligger lokalt på
webserveren. Men indholdet i den anden frame hentes fra en anden
webserver, så længe den anden server kører, så virker det fint.

Men hvis den andens server er nede, så kommer der en fejl:
'The page cannot be displayed'
- en hel masse tekst om server ikke findes og nederst:
10060 - Connection timeout
eller
DNS not found

Som sådan er det jo rigtigt nok, men jeg vil gerne kunne vise min
egen fejl side, der forklarer brugeren problemet og hvad de kan
gøre i stedet.

Sådan noget med at indholdet i frame 2 bestemmes af:

Hent www.anden_server.dk/frame_indhold2.htm
hvis fejl på server, så vis i stedet
lokalfil_server_ude_af_drift_fejl.htm

Er det noget man kan lave? Og hvordan?

Jeg er ingen Javacript haj, så jeg skal nok bruge et fuldt
eksempel på koden for at det kan hjælpe mig på vej. Tak.

Hilsen
Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne