Goto?
Fra : Frank N

Dato : 28-11-02 10:52

Hejsa,

Jeg er igang med at lave en telefonliste, men den kommer til at indeholde
lidt over 1800 numre, og bliver hurtigt uoverskuelig, da alle numrene bliver
skrevet i én stor tabel.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at lave en "Goto" funktion, som hopper til
et bestemt nummer på listen f.eks. vha. "index.php#nr200"

Indtil videre har jeg givet samtlige numre et <a name="nrxxxx"> tag, hvor
xxxx er lig med indeks-nummeret. Øverst på siden er et indtastningsfelt og
en knap, hvor man kan indtaste det nummer man vil hoppe til.

Jeg havde tænkt mig noget lignende, men det virker ikke:
Hop til (100-899) <input type="text" size="4" name="hophop">
<input type="button" value="hop"
onclick="location.href='index.php#'.document.hophop.value">

....men da jeg ikke har den store kendskab til javascripting, sidder jeg fast
her.

Nogen der kan hjælpe mig lidt videre?

Mvh Frank

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-11-02 11:08

> [...]
> <input type="button" value="hop"
> onclick="location.href='index.php#'.document.hophop.value">

Umiddelbart lyder det til, at du mangler "nr" som du skriver i dine
<a>-tags. Altså

onClick="location.href='index.php#nr'+document.hophop.value"

mvh
Kim Jensen

Fra : Frank N

Dato : 28-11-02 11:15

> Umiddelbart lyder det til, at du mangler "nr" som du skriver i dine
> <a>-tags. Altså
> onClick="location.href='index.php#nr'+document.hophop.value"

Den havde jeg lige overset, men det hjalp ikke det store desværre.
Nu skriver den : "document.hophop.value er null eller ikke et objekt"

Mvh Frank

Fra : Frank N

Dato : 28-11-02 11:23

Ahhh, fik løst problemet!
Fik det til at virke ved at fjerne "document" ...

Mvh Frank

Fra : Hintzmann

Dato : 28-11-02 11:32

"Frank N" <ask@me.dk> wrote in message

> Ahhh, fik løst problemet!
> Fik det til at virke ved at fjerne "document" ...

Du burde hellere beholde document og tilføje formens navn således:
document.formensnavn.feltetsnavn.value

Nu kender jeg ikke din forms navn, men lad os antage at den hedder "formen".
document.formen.hophop.value

Så virker det også i andre browsere end MSIE

Hintzmann