IP -> Landekode i en flad ASCII fil.
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 28-11-02 03:14

Jeg har søgt lidt efter en IP til landekode konverterings liste i et ASCII
format.

Er der nogen som tilfældigvis er faldet over en sådan eller kender en et
site hvor en sådan kan hentes?

Jeg har selv fundet en liste på
http://www.maxmind.com/app/free)http://www.maxmind.com/app/free , men den er
desværre i et binært format, og jeg er ikke den store haj til at programmere

Med venlig hilsen,

Thomas Hedberg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-11-02 15:31

On Thu, 28 Nov 2002 03:14:16 +0100, "Thomas Hedberg"
<Thomas@hedberg.dk> wrote:

> Jeg har søgt lidt efter en IP til landekode konverterings liste i
> et ASCII format.

Helt så enkelt kan det simpelthen ikke gøres.

Nogle IP-adresser er mobile (fx. dial-up brugere, der får samme
adresse, selvom de kobler sig op andre steder), andre uddeles i ét
land og bruges fast i et andet (fx. fordi en større organisation har
afdelinger i udlandet) etc.

> Er der nogen som tilfældigvis er faldet over en sådan eller kender
> en et site hvor en sådan kan hentes?

Sådan en liste er forsøgt lavet mange gange, men den vil altid være
både forkert og forældet.

Flere steder kan man dog slå op på en bestemt adresse, og så i det
mindste få at vide, hvem den er uddelt til. Prøv fx. GeekTools:
http://www.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi

Hvad skal du bruge det til?

-A

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 28-11-02 17:17

De fejl kan jeg leve med.

Jeg er interesseret i at afskærme adgang til et website baseret på land,
ligesom f.eks hvis du prøver at hente et krypterings program fra US når du
henter fra Iran. Jeg er klar over hvor nemt det er at snyde systemet ved at
bruge f.eks en proxy server i et andet land eller lign, men pyt med det.

Foreløbig har jeg funden en glimrende ascii liste hos f.eks RIPE over netop
hvilke lande de officielt er givet til. Hvilket giver mit et nyt problem.

Nu skal jeg have fundet et program til at omregne det format de benytter
Eksempel 192.168.1.0 - 192.168.1.255 skal jeg så finde et program til at
omregne til 192.168.1.0/24

Der er masser af GUI programmer til ovenstående.. Men det er ikke lige til
at finde et command line baseret program

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 28-11-02 17:40

> [...]
>
> Der er masser af GUI programmer til ovenstående.. Men det er ikke lige til
> at finde et command line baseret program

Og det findes her til de interesserede:

http://ipsc.sourceforge.net/software.html

Elsker bare www.google.com *G*