onBlur
Fra : Leonard

Dato : 27-11-02 22:09

Jeg bruger denne:
i et popupvindue der skal lukke af sig selv når der klikkes på noget
andet, men det vil ikke validere, hvad skal jeg skrive mere?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : find_clausen_01@hotm~

Dato : 28-11-02 00:30

On Wed, 27 Nov 2002 21:09:20 GMT,
dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote:

prøv:

onBlur="window.close();"
find clausen . photopress
www.photopress.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-02 02:44

find_clausen_01@hotmail.com skrev :

>onBlur="window.close();"

Det er onblur, den ikke accepterer, uanset om der står det ene
eller andet bagefter.

Burde vel kunne laves med javascript i stedet for, men kunne ikke
lige finde ud af hvordan.

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 10:49

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger denne:
> i et popupvindue der skal lukke af sig selv når der klikkes på noget
> andet, men det vil ikke validere, hvad skal jeg skrive mere?
> --

Prøv onblur med små bogstaver.

Chrisser

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-02 11:18

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev :

>Prøv onblur med små bogstaver.

gør ingen forskel og så længe vi snakker html og ikke xhtml skal
det være ligegyldigt.

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 11:26

> gør ingen forskel og så længe vi snakker html og ikke xhtml skal
> det være ligegyldigt.

Hmm, ja okay - det er jo rigtigt nok, så ved jeg ikke lige....

Chrisser

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-11-02 18:39

Knud Gert Ellentoft wrote in
> gør ingen forskel og så længe vi snakker html og ikke xhtml skal
> det være ligegyldigt.

Måske man skulle komme med lidt flere detaljer, end bare at det ikke
validerer. Fx: Hvad siger validatoren?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leonard

Dato : 28-11-02 21:55

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev:

>Måske man skulle komme med lidt flere detaljer, end bare at det ikke
>validerer. Fx: Hvad siger validatoren?

1. Line 11, column 33: there is no attribute "ONBLUR"

--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-02 08:15

dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) skrev :

> 1. Line 11, column 33: there is no attribute "ONBLUR"

Ja, det kan jeg godt læse, men det forekommer mig at den har
været godkendt før.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-02 22:24

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev :

>Måske man skulle komme med lidt flere detaljer, end bare at det ikke
>validerer. Fx: Hvad siger validatoren?

Bliver jeg ikke klogere af.

<http://validator.w3.org/check?uri=http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/link_7a.htm>

(Se bort fra fejlen p.gr.a. TDCs tællerscript)

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-11-02 08:19

<ca2duu0fol62m06jpjhccut82u7cn0g4g7@dtext.news.tele.dk>:
> Bliver jeg ikke klogere af.

Rolig nu. Det var jo også meningen at *andre* skulle blive klogere, for
derefter at have nemmere ved at hjælpe jer.

<http://validator.w3.org/check?uri=http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/link_7a.htm>

Det hjalp en hel del. Jeg ved præcist hvad fejlen er, og jeg ved også
hvilken HTML-version der bliver benyttet.

'there is no attribute "ONBLUR"'

Det bliver bekræftet her:
http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html#h-7.5.1
Der findes kun "onload" og "onunload" på body.

Måske "window" har en "onblur" event?
Så skal eventen naturligvis sættes med script, og ikke med html.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-02 11:42

Niels Andersen skrev:

> 'there is no attribute "ONBLUR"'
>
> Det bliver bekræftet her:
> http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html#h-7.5.1
> Der findes kun "onload" og "onunload" på body.

Søger man videre på W3 kan man finde følgende oversigt:

<http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/scripts.html>

> Måske "window" har en "onblur" event?

Nej følgende tags har onblur defineret: A, AREA, LABEL, INPUT,
SELECT, TEXTAREA, and BUTTON.

Det fremgår af følgende citat:

,----

`----
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-11-02 11:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote in
<Xns92D5771152B24jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>:
> Nej følgende tags har onblur defineret: A, AREA, LABEL, INPUT,
> SELECT, TEXTAREA, and BUTTON.

Nu er "window" jo heller ikke et html-element.

Kiggede lige lidt omkring, det ser ud til at window.onblur er bredt
understøttet, men jeg ved ikke helt præcist hvilken standard det kommer
fra. Alt det der DHTML-snask gør jeg ikke så meget i.

Microsoft har både onblur-eventen og window-objeketet fra HTML 4.0. Men
deres link går kun til "forsiden" af html-specifikationen, hvor
kombinationen ikke eksisterer. Det gør den hos hos Microsoft:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/events/onblur.asp

Kombinationen må komme et andet sted fra, sikkert en DOM-specifikationen.
Den er fx. med i Gecko's (Mozilla) DOM:
http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref53.html

Måske er det derfor Netscape javascript 1.3 undersøtter det:
http://developer.netscape.com/docs/manuals/communicator/jsref/evnt3.htm

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-11-02 12:21

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Kombinationen må komme et andet sted fra, sikkert en DOM-specifikationen.
> Den er fx. med i Gecko's (Mozilla) DOM:
> http://www.mozilla.org/docs/dom/domref/dom_window_ref53.html

Mozillafolkene er ganske gode til at sige hvor ting kommer fra. Til
window.onblur skriver de "Not part of specification", så det er nok
blot en de fakto standard.

/L

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-11-02 12:53

Lasse Reichstein Nielsen wrote in <7kewhbak.fsf@hotpop.com>:

> Mozillafolkene er ganske gode til at sige hvor ting kommer fra. Til
> window.onblur skriver de "Not part of specification", så det er nok
> blot en de fakto standard.

Argh, blot et par centimeter fra hvor jeg fik kigget. :)

Konklusionen må vel være, at man via javascript forsøger at sætte eventen.
Kan det ikke lade sig gøre, må man undvære funktionalitet.

Eller er der andre forslag til hvordan det kan opnås?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leonard

Dato : 29-11-02 17:04

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev:

>Konklusionen må vel være, at man via javascript forsøger at sætte eventen.
>Kan det ikke lade sig gøre, må man undvære funktionalitet.

Det er jeg ikke javascript-erfaren nok til, er der en der vil vise et
eksempel?