Dato funkioner
Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 27-11-02 14:28

Hej

Jeg mener der en fuktion der konverter en dato om til et tal (det tal der
svarer til den dato) og en anden der kan convertere tilbage igen, men jeg
kan ikke huske hvad de hedder.

Er der en der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-02 14:38

Jan Bang Madsen skrev:

> Jeg mener der en fuktion der konverter en dato om til et tal
> (det tal der svarer til den dato)

Hvilket tal skulle det være? Nogle datoformater er bygget op som et
tal der tæller sekunder (tror jeg det er) fra et givent årstal -
men det er egentlig bare et internt format.

> og en anden der kan convertere tilbage igen, men jeg kan ikke
> huske hvad de hedder.

Måske tænker på du tre tal - hhv. dag, måned og år. Her kan man i
al fald konvertere frem og tilbage således:

DatoVar = DateSerial(yyyy, mm, dd)

=>
   Year(DatoVar) = yyyy,
   Month(DatoVar) = mm,
   Day(DatoVar) = dd
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 27-11-02 15:05

Hej Jens
Jeg mener at være der er til tal der svare til en dato. Jeg vil så konverter
til det mens jeg overføre dato til en anden p.g.a. jeg har en masse
problemmer når jeg overføre datoen. Derefter vil jeg konvertere tibage igen.
Jeg håber på at dette kunne være en løsning

Hilsen

Jan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-11-02 15:25

Jan Bang Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej Jens
> Jeg mener at være der er til tal der svare til en dato. Jeg vil så konverter
> til det mens jeg overføre dato til en anden p.g.a. jeg har en masse
> problemmer når jeg overføre datoen.

Hvordan udmønter disse problemer sig ? Måske var det en idé at kigge på det
problem først ?

> Derefter vil jeg konvertere tibage igen.

Umiddelbart virker det en smule omstændigt, men nu har du jo ikke skrevet så
mange detaljer om, hvad der er der præcist sker for dig.

/Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
Svar til gruppen og ikke mig privat !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 27-11-02 15:41

"Jesper Stocholm" <spam200211@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> Jan Bang Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvordan udmønter disse problemer sig ? Måske var det en idé at kigge på
det
> problem først ?

Jeg tror faktisk jeg har spurgt en gang, men har desværre ikke fundet en
løsning.

Jeg har lavet et lille booking system, hvor jeg viser en dato af gangen. Her
har jeg en næste og en forrige knap er trækker en fra dato ved hjælp af'

Session("d") = Session("d") + 1

Det virker fint!
Men jeg har også en kalender, hvor mange kan vælge en bestem dato. Herefter
vises visen fint, men når jeg bruger forrige eller næste, kommer der en fejl

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
Typer stemmer ikke overens: '[string: "23-11-2002"]'

Det ville være herligt hvis I kunne hjælpe. Det er det sidste der mangler.

Hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-02 16:21

Jan Bang Madsen skrev:

> [...]
>
> Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A000D)
> Typer stemmer ikke overens: '[string: "23-11-2002"]'

Hvordan ser din kode ud når (og hvor) det går galt? Hvis du normalt
har en datovariabel i Session("d") skal du måske typecaste din
kalenderværdi når du lægger den ind. Jeg er ikke sikker på at
Cdate("23-11-2002") vil virke, men dateserial(2002, 11, 23) burde.

> Det ville være herligt hvis I kunne hjælpe.

Jeg vil gerne hjælpe - men det er på betingelse af at du følger
retningslinjerne i min signatur, dvs. svarer nedenunder det du
citerer - og husker at klippe overflødig tekst væk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 27-11-02 17:10

> [...]
> kalenderværdi når du lægger den ind. Jeg er ikke sikker på at
> Cdate("23-11-2002") vil virke, men dateserial(2002, 11, 23) burde.

Det kan nok ikke for datoen kommer fra en anden variant

Session("d") = Request.QueryString("dato")

> Jeg vil gerne hjælpe - men det er på betingelse af at du følger
> retningslinjerne i min signatur, dvs. svarer nedenunder det du
> citerer - og husker at klippe overflødig tekst væk.
> --
Jeg skal få det løst iaften og så prøve.

Hilsen

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-02 18:25

Jan Bang Madsen skrev:

> Det kan nok ikke for datoen kommer fra en anden variant
>
> Session("d") = Request.QueryString("dato")

Prøv med Session("d") = Cdate(Request.QueryString("dato"))

Det virker tilsyneladende her.

> Jeg skal få det løst iaften og så prøve.

Du er da godt på vej. Bortset fra at du citerede min signatur uden
at kommentere den var det et nydeligt formateret indlæg.
Bare husk at klippe overflødig tekst væk i hele indlægget - også
efter du er færdig med dine egne kommentarer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Bang Madsen

Dato : 27-11-02 20:02

> Prøv med Session("d") = Cdate(Request.QueryString("dato"))
>
> Det virker tilsyneladende her.

Også her. Det var dog herligt. I skal have mange tak begge 2. Jeg er meget
glad for at det virker.

Hilsen

Jan