Gibson og port 21
Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-11-02 12:16

Halløj

Jeg har lige fået adsl med router fra Cybercity.

Jeg har - for sjov, nærmest - været inde hos Gibson og
fået scannet mine porte.
Han fortæller at port 21 FTP er åben og at alle de
andre er closed. Det bekymrer mig jo lidt...
Jeg er klar over at Gibson ikke er noget orakel hér i gruppen,
men hvorfor kan han (tilsyneladende) se min port 21 ?
En scan fra Cybercity fortæller at alle mine porte
er lukket. Desuden har routeren ingen åbne porte (så vidt
jeg kan se) Jeg kører heller ikke server (mig bekendt) og
XP's firewall er aktiv (doh) Netstat siger ikke noget om at
port 21 lytter. Jeg har ikke fildeling aktiveret og netbios
er disabled.
Da jeg før havde kabel via Stofanet, fortalte Gibson at alle
mine porte var "stealth" ligeledes med XP's firewall...
Er der andre, måske bedre, måder at checke sine porte?

Med venlig hilsen
Peter Schrøder

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-11-02 12:34

=?iso-8859-1?Q?Peter_Schr=F8der?= <nospample@se> writes:

>Jeg er klar over at Gibson ikke er noget orakel hér i gruppen,
>men hvorfor kan han (tilsyneladende) se min port 21 ?

Prøv at få en kammerat eller noget til at telnet'e til din
maskines port 21 og se, hvad der sker.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-11-02 14:17

"Klaus Ellegaard" skrev
> Prøv at få en kammerat eller noget til at telnet'e til din
> maskines port 21 og se, hvad der sker.

Tak for svaret Klaus.
Ikke for at virke uvidende på nogen måde, men:
Hvordan er det lige at man gør det?
Og hvis der er hul igennem, hvad bliver et evt. svar så?
Jeg ved ikke om det skinner igennem, men min expertise
ligger ikke lige på dette område...

Mvh
Peter Schrøder

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-11-02 20:48

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

>Hvordan er det lige at man gør det?

Hvis du bruger Windows (hvilket folk plejer, naar de ikke ved,
hvordan man telnetter):

Start | Koer... | Skriv "telnet xxx.xxx.xxx.xxx 21"

....hvor xxx.xxx.xxx.xxx udskiftes med ip-adressen.

Du skal helst faa en fejl, der fortaeller, at der ikke kunne
opnaaes forbindelse. Hvis du i stedet faar en velkomst i retning
af "220 FTP Server ready", er den gal.

Jeg kan godt teste det for dig, evt. lave en fuld portscanning,
men saa skal du foerst sende en accept fra den ip-adresse, der
skal testes - man hoerer jo saa meget om folk, der faar besoeg af
politiet pga. nogle enkelte vildfarne pakker, saa jeg vil gerne
vaere sikker paa, at det _er_ din ip, jeg tester.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 27-11-02 17:49

hejsa.....

det er formegntligt din router der er lytter.....
/finn

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-11-02 23:22

Finn Bindeballe skrev:

> det er formegntligt din router der er lytter.....

Og det gør den, formodentlig, så CC kan opgradere den med firmware, når
det er nødvendigt.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-11-02 23:48

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote:

>Og det gør den, formodentlig, så CC kan opgradere den med firmware, når
>det er nødvendigt.

I saa fald burde adgangen vaere begraenset til den ip, hvorfra
opgraderingen vil ske.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 28-11-02 00:18

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> writes:

> Og det gør den, formodentlig, så CC kan opgradere den med firmware, når
> det er nødvendigt.

Men de kender vel ikke kodeordet efter man har skiftet det?

Under alle omstændigheder, så kan CyberCitys Zyxel 642 gøres lidt mere
sikker ved at telnette til port 23023 og gå ind i menu 24->11 og sætte
Server Access til LAN only.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbaNOSPAM200211@gen-v.net
+++ATH

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-11-02 08:37

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Men de kender vel ikke kodeordet efter man har skiftet det?

Jeg aner ikke hvad CC ved og har mulighed for, jeg kender heller ikke det
omtalte udstyr. Kontakt CC, muligvis vil de fortælle dig det.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-11-02 10:01

Thomas Bjorn Andersen <tbaNOSPAM200207@gen-v.net> writes:

> Men de kender vel ikke kodeordet efter man har skiftet det?

I en zyxel jo. Du har jo skiftet det til det password som du har fået
tilsendt pr. brev.

Martin

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-11-02 11:01

"Martin Schultz" skrev
> I en zyxel jo. Du har jo skiftet det til det password som du har fået
> tilsendt pr. brev.

Hov. Det er mig der har skiftet det. Jo, pass er det samme som log-in.
Jeg fik opdateret firmwaren med et par filer fra Cybercity, fordi
porte ikke kunne håndteres i ranges. Det kan de så nu.
Excellent support fra CC i øvrigt.
CC telnet'ede port 21 og fandt den lukket, men, som sagt,
både Gibson og iøvrigt også Sygate fandt porten åben ?
Mystisk.
Jeg har fået den lukket nu ved at hæve sikkerhedsniveauet
på routeren. Nu er jeg spændt på om knægten kan spille
Counterstrike.
Og så mangler jeg stadig at få skidtet til at virke på
MS Gaming Zone...
Tak til alle for hjælp og forslag.

Mvh
Peter Schrøder

Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 30-11-02 00:32

Jeg er ny i Gruppen:

Hvem er Gibson???

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-11-02 02:57

On Sat, 30 Nov 2002 00:32:03 +0100, "[2600] Benny Sorensen"
<beny_sorensen@hotmail.com> wrote:

>Jeg er ny i Gruppen:

Velkommen!

http://grc.com/default.htm

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : [2600] Benny Sorense~

Dato : 30-11-02 10:08

> Velkommen!

Tak

http://grc.com/default.htm

Hvad er der så genialt / unikt ved denne side!
Har lige skimmet den... mange andre websider tilbyder det samme.

Måske tager jeg fejl, jeg skal nok bruge en times tid idag til at kigge
nærmere på websiden!

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-11-02 11:16

On Sat, 30 Nov 2002 10:08:13 +0100, "[2600] Benny Sorensen"
<beny_sorensen@hotmail.com> wrote:

>http://grc.com/default.htm
>
>Hvad er der så genialt / unikt ved denne side!

Der er da vist ingen i denne tråd, der har givet udtryk for, at siden
skulle være genial eller unik.

>Har lige skimmet den... mange andre websider tilbyder det samme.

Ja, sikkert.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk