Emhætten drypper (?!?)
Fra : Nikolaj

Dato : 27-11-02 12:03

Hej Alle

Jeg har et lille problem med at der kommer vand ud af min emhætte Det
er ikke så meget (et par skefulde måske) men nok til at jeg helst ikke vil
have det i hverken min emhætte eller i min mad.

Jeg har monteret emhætten gennem et hul i loftet (det er en et-plans villa)
og ført det videre op til en udluftningskanal i loftet. Fra loftet til taget
er der 70-80cm. Dette stykke af flexslangen er ikke isoleret, og jeg har en
teori om at vandet i emhætten skyldes kondensering af damp i det uisolerede
stykke.

Er der nogen der kan bekræfte det, eller komme med en anden teori. Jeg har
været på taget og kigge, og jeg tror ikke det er regn der kommer ind.

Mvh

Nikolaj

Fra : Keld Nygaard

Dato : 27-11-02 12:53

> [...]
>
> Er der nogen der kan bekræfte det, eller komme med en anden teori. Jeg har
> været på taget og kigge, og jeg tror ikke det er regn der kommer ind.

Det kan næsten ikke være andet... Rul en gang rockwoll omkring, og så skulle
den være klaret...

/Nygaard

Fra : Per H

Dato : 27-11-02 12:55

On Wed, 27 Nov 2002 12:02:47 +0100, "Nikolaj"
<nikolaj@NOSPAMvibede.dk> skrev:

> [...]
>er der 70-80cm. Dette stykke af flexslangen er ikke isoleret, og jeg har en

det skal isoleres.

Vh Per

Fra : Zoëga

Dato : 28-11-02 01:24

"Nikolaj" <nikolaj@NOSPAMvibede.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der kan bekræfte det, eller komme med en anden teori. Jeg har
> været på taget og kigge, og jeg tror ikke det er regn der kommer ind.

Hele aftrækket fra emhætten skal isoleres ellers løber der kondens fra de
vanddampe der suges ud
tilbage i rørene og drypper ud af emhætten.

mvh

Søren

Fra : Søren Rohde

Dato : 01-12-02 12:19

Nikolaj Vibede skrev i en meddelelse news:as28on$14m0$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
en
> teori om at vandet i emhætten skyldes kondensering af damp i det

Hej Nikolaj (gamle ven),

Du skal have isoleret den del af røret der er oppe på loftet. Og du kan med
fordel skifte flexslangen ud med et rigtigt rør, da luftgennemstrømningen
bremses af rillerne i flexslangen.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand

Altid noget til salg på hjemmesiden: