Film om Differenstrykskader
Fra : Felix

Dato : 27-11-02 11:00

Jeg har læst i DSF´s instruktørmanual at der findes 2 film om dette emne
er der nogen der ved hvordan jeg kan få fat i dem ?
Er der evt nogen der er villig til at låne dem ud en uges tid ?

Felix

Fra : Jesper k

Dato : 27-11-02 15:00

Har du prøvet DSF. i Idrættenshus (i Brøndby) ??

jeg tror at de ved det

Jesper K

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-11-02 15:43

> [...]
> er der nogen der ved hvordan jeg kan få fat i dem ?
> Er der evt nogen der er villig til at låne dem ud en uges tid ?

Mon det er den med katten der leger "rød sodavand" bare fordi den har været
på 80 meter i en time og bliver dekoprimeret på ca. 20 sek. For de sarte kan
jeg trøste med at det er en sort/hvid film.

Felix? er det ikke kat på latin?

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Felix

Dato : 27-11-02 16:16

Henrik
Det du siger er at jeg ligeså godt kan spare på krudtet for
det vil alligevel være spildt ?
hvor gammel er filmen egentlig og er den værd at bruge tilundervisning ?

Hvis du kalder mig en kat igen så mjaver jeg ad dig

Felix er mit "kælenavn"

Felix

Fra : S Arnvig

Dato : 27-11-02 16:30

Felix <f_chinmart@yahoo.dk> skrev:

>hvor gammel er filmen egentlig og er
>den værd at bruge tilundervisning ?

Filmen giver et meget realistisk billede af trykkets virkning på
kroppen, men dog ikke mere end man kunne lave i en flash animation.
Jeg mener nu at den er i farver, jeg synes at kunne huske hvidt
skum på baggrund af røde blodårer når de "åbner" katten
(jeg så den i 1981 så måske er det bare min fantasi ? ).

Der var også en film med forskellige gasser. Man bl.a. så effekten
af CO2 forgiftning og hvis nok også O2 forgiftning.

Vi så filmen på 16mm celluid, måske eksisterer den stadig evt. på
et andet medie.

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-11-02 17:41

> Henrik
> Det du siger er at jeg ligeså godt kan spare på krudtet for
> det vil alligevel være spildt ?
> hvor gammel er filmen egentlig og er den værd at bruge tilundervisning ?

Jeg har et par billeder med bends og nogle billeder fra ulykker med propel
( ret ulækre ) og harpun, hvis du er interesseret.

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-11-02 18:01

> Jeg har et par billeder med bends og nogle billeder fra ulykker med propel
> ( ret ulækre ) og harpun, hvis du er interesseret.

Og så er der nogle der kalder mig pervers bare fordi jeg har lidt billeder
af unge piger!!!

--
Henrik Manley
http://bends.dk, m@nley.dk

Fra : Felix

Dato : 05-12-02 09:07

Nej ellers tak !
Det startede egentlig med at jeg "kom til" at kigge i
Instruktørhåndbogen
under differenstrykskader hvor der står at der findes 2 film om emnet,
disse mente jeg muligvis kunne være af ineresse for bl.a. eleverne.
Men indtil nu har jeg ikke fundet ud af hvor de kan lånes.
Andet end de to omtalte film er ikke interessant.

Felix

Fra : emil

Dato : 27-11-02 22:24

Om filmen er værd at bruge til undervisning er et godt spørgsmål. Det
kommer jo an på hvorfor du vil vise den. Man kan bruge den til at vise
hvordan det bobler, men jeg husker ikke at der er det store faglige
indhold. Den så ud til at være fra 60-erne eller 70-erne. Jeg så den
ovre på Holmen hvis du ikke kan skaffe den andetsteds.
Hilsen Emil