"Sjovt" problem med frames...
Fra : Chrisser

Dato : 27-11-02 08:48

Hej
Jeg er ved at integrere nogle sider i en hjemmeside med frames. ( "menu" med
links i venstre side, "kontakt" i højre frame, og "indhold" i midten ).
Links'ene i menuen henter sider ind i "indhold".
Der er selvfølgelig sat target på disse links.

Før man logger på virker de links der er i menuen fint, men efter login
opstår der et problem.

De samme sider ( hentet ved hjælp af nøjagtig de samme links ), flyder ud
over/ind under "indhold" og ligger enten ovenpå "kontakt" eller under
"kontakt".
Hvis man resizer browservinduet falder de nydeligt på plads!!!

Den frame hvori menuen er, reloades ved logon da der kommer nogle ekstra
links på her. Men de er opbygget ens.

Desværre kan jeg ikke give jer et link, men jeg håber at nogen har oplevet
det samme og ved hvad der går galt, eller at nogen kan fortælle hvad der
egentlig sker når man resizer et browservindue ( måske kan det efterlignes
? ).

Crosspostet til: dk.edb.internet.webdesign.clientside &
dk.edb.internet.webdesign.html
FUT er sat til: dk.edb.internet.webdesign.html ( det var ikke nemt at
vælge )

MVH
Chrisser

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 27-11-02 09:41

Hej.

Uden at vide det vil jeg gætte på at efter man har logget ind på din side,
bliver man redirect'ed til en anden side. Heri ligger problemet måske, fordi at
frameset ikke bliver indlæst i den rigtige rækkefølge. Prøv at redirect'e til
siden med frameset beskrivelsen eller drop at bruge frameset. Det virker ikke i
alle browsere, du får helt sikkert problemer med det, når du skal lave din side
om til XHTML, cHTML eller bare vil vælge en mere strict form for HTML. En anden
ting er at søge maskiner som f.eks. google.com IKKE indexere sider med
framesets, medmindre du betaler for det. Hvis du har adgang til Server Side
Include(SSI) på din server, så brug det istedet. Når du vil inkludere en fil er
syntaksen <!-- #include file="dinFil.htm" --> dette gælder hvis "dinFil.htm"
ligger i samme mappe som den side du hiver den ind på. For at det virker skal
du dog omdøbe dine sider til shtm, shtml, stm eller asp.

Håber det det kan hjælpe lidt på dit problem.
- Jon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 27-11-02 10:10

"Jon Ege Ronnenberg" <007-is-his-iq@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Uden at vide det vil jeg gætte på at efter man har logget ind på din side,
> bliver man redirect'ed til en anden side.

Loginsiden hentes ind i framen.
Formen submittes til en side, hvis brugeren godkendes, køres der et
javascript med window.location.href="xxxx.asp".
Samtidig reloades også menuen ( altså den frame menuen ligger i ):

Rækkefølgen er:
top.left.location.reload(true);
window.location.href='xxxx.asp';

Kan der være her der går noget galt, det er i hvert fald efter dette at
siderne "mister følingen med framesettet".

> [...]
side
> om til XHTML, cHTML eller bare vil vælge en mere strict form for HTML.

Det skal jeg ikke, vi snakker om ASP-sider ( det mente jeg blot ikke var
relevant )
Desuden kan jeg ikke droppe framesettet da vores kunder vil have det på den
måde - jeg skal blot sørge for at de asp-sider de vil have integreret,
bliver integreret i deres site

>En anden
> ting er at søge maskiner som f.eks. google.com IKKE indexere sider med
> framesets, medmindre du betaler for det.

Ikke mit problem

- måske ovenstående har givet dig nogle idéer...

Chrisser

Fra : Jon Ege Ronnenberg

Dato : 27-11-02 12:40

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> javascript med window.location.href="xxxx.asp".
> Samtidig reloades også menuen ( altså den frame menuen ligger i ):

Hvis jeg var dig ville jeg bruge asp modellen fra den side brugeren bliver
godkendt på.
Response.Redirect "xxxx.asp"
Det fortæller browseren at den skal lave en ny request til den specificeret
side. Så hvis det virker når du taster stien ind i som URL, vil
Response.Redirect med 99% sikkerhed også virke.

> Kan der være her der går noget galt, det er i hvert fald efter dette at
> siderne "mister følingen med framesettet".
Jeg tør ikke prøve at komme med forklaring til hvor i din applikation fejlen
ligger, men response.redirect, hvis det ikke virker så skrev ind igen, så vil
jeg kikke nærmere på det...

PS. Måske kan du hjælpe mig med et ur jeg har lavet. Javascript er ikke rigtig
det jeg gør mig mest i.
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_clientside/default.a
sp?messageid=%3Cas29um%24ej%241%40sunsite%2Edk%3E

Fra : Chrisser

Dato : 27-11-02 13:00

> [...]
> side. Så hvis det virker når du taster stien ind i som URL, vil
> Response.Redirect med 99% sikkerhed også virke.

Det vil jeg da lige prøve...

> [...]
t.a
> sp?messageid=%3Cas29um%24ej%241%40sunsite%2Edk%3E

Jeg er desværre heller ikke god nok til at kunne svare dig på det
problem....
Har du været ude at søge efter færdige scripts ?
Eks siden: http://www.viewsource.dk
har enormt mange færdige javascripts!

Chrisser

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-11-02 13:18

> ting er at søge maskiner som f.eks. google.com IKKE indexere sider med
> framesets, medmindre du betaler for det. Hvis du har adgang til Server
Side

Det kender jeg ellers et eksempel på er sket, uden at der er betalt for det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-11-02 23:45

Chrisser <cbj@egdatainform.dk> skrev:

> Desværre kan jeg ikke give jer et link

Det kunne ellers være rart at se det virkeligheden - ellers
aner vi ikke hvad vi skal kigge efter. Kan du ikke bare lægge
en testside ud hvor problemet opstår?

Har du prøvet om den samme fejl opstår i forskellige browsere -
og hvilke?

--
Allan

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 10:58

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne ellers være rart at se det virkeligheden - ellers
> aner vi ikke hvad vi skal kigge efter. Kan du ikke bare lægge
> en testside ud hvor problemet opstår?

Det kan jeg desværre ikke da det drejer sig om en kundes hjemmeside som
endnu ikke er offentlig tilgængelig
;-(

> Har du prøvet om den samme fejl opstår i forskellige browsere -
> og hvilke?

Hmm, nej, egentlig ikke da jeg gik ud fra at det var noget andet.
Jeg sidder med en IE6.0, men jeg vil da, så snart jeg får tid, teste på en
tidligere version.
Jeg lader høre fra mig.

Chrisser

Fra : jopa

Dato : 28-11-02 14:06

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg desværre ikke da det drejer sig om en kundes hjemmeside
> som endnu ikke er offentlig tilgængelig

Vrøvl
Så kan du jo smide scriptet her
--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 14:19

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vrøvl
> Så kan du jo smide scriptet her
Hvis du mener framesettet så kan i da godt få det, men nu har jeg jo ingen
anelse om hvor det går galt henne....
Framesetfil:

<%Response.Expires = -1%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Boligforeningernes fælles opnotering</title>
</head>
<!-- frames -->
<frameset rows="89,*" framespacing="0" frameborder="0">
<frame name="top" src="top.asp" marginwidth="0" marginheight="0"
scrolling="no" frameborder="0">
<frameset cols="147,*,106">
<frame name="left" src="left_menu.asp" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0">
<frame name="contents" src="forsiden.asp" marginwidth="0"
marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0">
<frame name="right" src="right_menu.asp" marginwidth="10"
marginheight="10" scrolling="no" frameborder="0">
</frameset>
</frameset>

Før i nu begynder med at det ikke kan validere, så ved jeg det godt. Jeg
prøvede i desperation selv at ændre dette, men det hjalp ikke på mit
problem, så det gider jeg ikke blande mig i....

"contents" er så den frame som mine sider ikke altid kan finde ud af at
holde sig indenfor, selv om der er sat target på i alle links. Og hvor
siderne hopper ind på plads hvis jeg resizer briwservinduet....

Det virker også fint andre steder, incl et sted hvor der benyttes en iframe
til at vise indhold.

Chrisser

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-02 14:42

> Det kan jeg desværre ikke da det drejer sig om en kundes hjemmeside som
> endnu ikke er offentlig tilgængelig
> ;-(

Det er vel ikke noget problem at barbere kildekoden for alt kundespecifikt,
så den kan lægges til gennemsyn som stort set tomme sider.
Framesettet alene er ikke nok til at se, hvor det går galt henne.

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Chrisser

Dato : 28-11-02 14:51

"Erik Ginnerskov" <egin@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så den kan lægges til gennemsyn som stort set tomme sider.
> Framesettet alene er ikke nok til at se, hvor det går galt henne.

Nej, det var jeg næsten klar over, men at barbere kildekoden ( men samtidig
lade funktionaliteten ligge ) er et meget stort arbejde som jeg ikke vil gå
i gang med, andet end som sidste udvej. Især da miljøet nok også skulle
bibevares.....

Men hvis den bliver "løsladt" på forsøgsbasis før vi finder fejlen så skal
jeg nok smide et link op....

Jeg håbede blot på at det var en eller anden lille åndsvag ting som en eller
anden havde prøvet og kendte løsningen på....

Chrisser