Scripts virker ikke i Opera og NEtscape
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-11-02 22:33

Jeg har problemer med at de scripts jeg har sat på mine
hjemmesider ikke fungerer i netscape og Opera.

Jeg aner ikke hvordan man skriver scripts, men kan der være en
kode der forhindrer dem i at virke i de nævnte browsere og ikke i
IE?

I det hele taget haaaader jeg Opera. Alt ser forkert ud i den
browser (i hvert fald indtil jeg forhåbentligt snart har lært at
kode ordentligt.)

Hvis det hjælper på problemet er det følgende websites det drejer
siger om:
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk/Danmark/Ramme.htm
(det er et script i menuen der skulle give en beskrivelse af
linkets indhold, når musen føres hen over.)

http://www.soehesten.dk/Sohesten/Akvarie.htm
(de øverste blå "kasselinks" skulle gerne være nedtonet og
highlightes når musen føres hen over)

Det virker i IE, så er det tvivl kan de ses her.

mvh
Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-11-02 22:45

Torben Mathiassen <torben.mathiassen@stofanet.dk> skrev :

>Jeg har problemer med at de scripts jeg har sat på mine
>hjemmesider ikke fungerer i netscape og Opera.

Fordi der bruges specifik IE-kode, som ikke er en del af nogen
standard i begge tilfælde.

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-11-02 23:17

> Fordi der bruges specifik IE-kode, som ikke er en del af nogen
> standard i begge tilfælde.
> --

Er det evt. nogen der med lidt snilde kan fjernes eller omformuleres, så
det bliver standard?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-02 01:18

Torben Mathiassen <torben.mathiassen@stofanet.dk> skrev :

>Er det evt. nogen der med lidt snilde kan fjernes eller omformuleres, så
>det bliver standard?

Den highlighteffect du bruger kan fungere i IE og kan ikke rigtig
laves {1] så det virker i andre browsere.

Linksbeskrivelsen skulle nok kunne lade sig gøre, at finde noget,
der virker bedre.

Prøv at kig på dynamicdrive om du ikke kan finde noget, ellers
vil jeg da godt se om jeg kan flække noget sammen, men det bliver
så i løbet af et par dage, skriv, hvis du ikke finder noget
brugbart.

[1] Jeg ville ikke tage det så tungt, om det virkede i andre
browsere, det kan bringes til at virke i nye Netscape/Mozilla, og
med noget ikke.standard script, så jeg vil ikke anbefale det.

Det kan lade sig gøre ved at lave en javaapplet, men ...

Jeg ville lave noget med a:hover i stedet for

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 27-11-02 09:35

> [...]
> vil jeg da godt se om jeg kan flække noget sammen, men det bliver
> så i løbet af et par dage, skriv, hvis du ikke finder noget

Tak for tilbuddet. Jeg vil lige se om jeg indenfor et par dage kan finde
noget der fungerer bedre. Hvis ikke, kan det godt være være jeg følger dig
op på dit tilbud.

> Jeg ville lave noget med a:hover i stedet for

Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt på, men nu du siger det, er virkningen
jo omtrent den samme.

Tak for hjælpen!