Rullemenu i så lille som muligt frameset.
Fra : MT Gr00b

Dato : 26-11-02 19:52

Hej,

Jeg har et frameset - bestående af 3 rækker. ( således: <frameset
rows="*,418,*" framespacing="0" frameborder="0"> )

I øverste række har jeg en rullemenu - jeg vil gerne have at den skal
optage så lidt plads som muligt, så min midterframe kan få maximal
plads.

Altså det skal være sådan når browservinduet ses i f.eks. 800x600 - så
skal rullemenuen kunne ses.. er det forståeligt formuleret?

Jeg har prøvet:

select { vertical-align: middle; } i mit stylesheet. Men der skal nok
sættes nogle flere egenskaber og har da også eksperimenteret men ikke
fundet den rette løsning endnu.

Der er sket noget siden Mosaic var den fede browser - håber i
webGuruer vil hjælpe mig igang.

/MT

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-02 21:24

MT Gr00b <t@t.dk> writes:

> [...]
>
> I øverste række har jeg en rullemenu - jeg vil gerne have at den skal
> optage så lidt plads som muligt, så min midterframe kan få maximal

Ville det så ikke være bedre at bruge rows="25,*,100" ? Det ville lade
midterframen udvide sig til den plads der er, og overframen have en fast
smal størrelse.

> Altså det skal være sådan når browservinduet ses i f.eks. 800x600 - så
> skal rullemenuen kunne ses.. er det forståeligt formuleret?

Hmm, ikke helt. Jeg ved heller ikke præcist hvordan din rullemenu virker.
Du trykker på et menupunkt, og en rullemenu ruller ned? Skal den være helt
i første frame, eller skal den være i midterframen? Hvor høj er den?

Prøv at formulere helt klart hvordan du gerne vil have ting til at se ud,
på en sådan måde at en udenforstående kan afgøre om det er opfyldt. Det
plejer at hjælpe mig selv at gøre den slags, man forstår selv bedre hvad
det er man vil :)

/L

Fra : MT Gr00b

Dato : 27-11-02 01:41

On 26 Nov 2002 21:23:34 +0100, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> [...]
>på en sådan måde at en udenforstående kan afgøre om det er opfyldt. Det
>plejer at hjælpe mig selv at gøre den slags, man forstår selv bedre hvad

Rullemenuen er 'standard' størrelse. Altså jeg har ikke lavet nogle
fiksfakserier med CSS. Der er ca. 10 valgmuligheder (flere senere).

Det jeg gerne vil sikre mig - er at den (rullemenuen) kan ses, selv i
en opløsning på 800x600 og så mange browsere som muligt. Med nævnte
frameset forsvinder den i 800x600. Også selvom jeg gir den 25 pixels,
som cirka svarer til højden.

Mvh
Troels

Fra : MT Gr00b

Dato : 28-11-02 10:09

For at forstå hvad jeg mener - så kig evt. på:

www.mandrillen.dk/test/

Jeg vil gerne have topframen til at indeholde rullemenuen i 800x600 -
altså lave topframen lige i samme tykkelse som rullemenuen og holde
den på skærm.

Derudover vil jeg gerne vide hvorfor javascriptet

<script language="JavaScript">

function load(url) {
parent.content_frame.location.href= url;
}

Som blir kaldt i rullemenuen således:

<select name="test" size="1"
onChange="load(this.options[selectedIndex].value)">

Ikke virker i Netscape !?

Sidst men ikke mindst - vil jeg gerne have min indholdsbox i
midterframen både horisontalt og vertikalt centreret. Det er som det
kan ses lykkes horisontalt - men ikke vertikalt. Jeg har prøvet i mit
stylesheet at sætte: vertical-align: middle; - men uden effekt.

Håber i kan hjælpe .

Vh MT