/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
Nogle der sidder med en MyCom pc købt i Bi~
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 26-11-02 16:32

Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
disables i BIOS'en! Nogle forslag?

Mvh Jesper Hansen




 
 
[9000] Søren (26-11-2002)
Kommentar
Fra : [9000] Søren


Dato : 26-11-02 18:48

> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> disables i BIOS'en! Nogle forslag?

3 forslag:

1. Lad være at køb pc'er i Bilka.

2. Køb nyt bundkort.

3. BIOS opdatering.

Undskyld ironien.

Mvh. Søren



Hansen & Sørensen (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 26-11-02 21:11

Ja, du har helt ret, men den kostede kn 4000 kr...

Jeg har ikke råd til et bundkort, da jeg brugte mine penge på et Geforce 3
Ti kort...

Og Bios opdatering har jeg aldrig rodet med før, så den vej tør jeg ikke at
gå!

Men ellers tak for hjælpen
Mvh Jesper Hansen


"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev i en meddelelse
news:as0c3n$dl$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> > disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
> 3 forslag:
>
> 1. Lad være at køb pc'er i Bilka.
>
> 2. Køb nyt bundkort.
>
> 3. BIOS opdatering.
>
> Undskyld ironien.
>
> Mvh. Søren
>
>



[9000] Søren (27-11-2002)
Kommentar
Fra : [9000] Søren


Dato : 27-11-02 10:11

> Ja, du har helt ret, men den kostede kn 4000 kr...

Okey det var sq også billigt!

> Jeg har ikke råd til et bundkort, da jeg brugte mine penge på et Geforce 3
> Ti kort...

Fair nok..

> Og Bios opdatering har jeg aldrig rodet med før, så den vej tør jeg ikke
at
> gå!

Ved heller ikke om der findes en eller om det kan lade sig gøre, men er du
sikker på at du har kigget _ALLE_ tænkelige indstillinger der kan have noget
at gøre med onboard gfx igennem?

/Søren



Chuke Mimergolf (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Chuke Mimergolf


Dato : 29-11-02 17:02

"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> skrev

> 1. Lad være at køb pc'er i Bilka.

Dårligt forslag. Bilkas Mycom computere er ganske udmærkede til de
fleste brugere. Hardcore benchmark-hungrende freaks bør nok kigge efter
noget andet, men må også indstille sig på at betale noget mere.
Almindelige brugere, som bare skal have en prisbillig computer, der
fungerer til almindeligt kontorbrug, går som regel ikke galt i byen ved
at købe Mycom.

> 2. Køb nyt bundkort.

Endnu et dårlig forslag. Bundkortet er måske ikke det hurtigste, men
fejler intet. Hvorfor skulle det så udskiftes? Selvfølgelig kan
onboard-grafikkortet disables, og erstattes med et andet.

> 3. BIOS opdatering.

Heller ikke verdens bedste forslag. Det kan løse eventuelle problemer at
opdatere bios (og skabe endnu flere), men burde ikke gøre nogen forskel
på om grafikkortet kan disables eller ej.

Som tråden også viser, har Jesper fundet en løsning uden at følge nogen
af dine tre råd.

mvh
Peter



-=Madsen=- (30-11-2002)
Kommentar
Fra : -=Madsen=-


Dato : 30-11-02 03:13

Enig



Erland Eckerberg (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Erland Eckerberg


Dato : 26-11-02 19:22


"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:as0463$3g$1@sunsite.dk...
> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
> Mvh Jesper Hansen
>
>
>


Hej Jesper !

Nogle moherboards disabler selv onboardgrafikkortet når der sættes et
"rigtigt" i agpporten.
Prøv evt. at låne et agpkort og prøv.

Venlig hilsen Erland



Hansen & Sørensen (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 26-11-02 21:15

Hej Erland!

Ja, det fik jeg også at vide af min tlf support...
Jeg købte først et brugt Geforce 2 kort, som bundkortet heller ikke ville
finde... Tlf supporten fortalte så at bundkortet ikke er kombitabelt med
Geforce 2 chips, og rådede mig så til at købe fx et geforce 3 kort. Men der
er akkurat det samme problem med det. (ps begge kort er AGP kort)
I Bios'en kan man vælge 2 indstillinger for grafikken: PCI eller Onboard
(ingen af dem kan finde AGP'en)

Men ellers tak for hjælpen!!
Mvh Jesper

"Erland Eckerberg" <erec@post2.(fjern)tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3de3bbdc$0$724$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> skrev i en
> meddelelse news:as0463$3g$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> > disables i BIOS'en! Nogle forslag?
> >
> > Mvh Jesper Hansen
> >
> >
> >
>
>
> Hej Jesper !
>
> Nogle moherboards disabler selv onboardgrafikkortet når der sættes et
> "rigtigt" i agpporten.
> Prøv evt. at låne et agpkort og prøv.
>
> Venlig hilsen Erland
>
>



-=Madsen=- (27-11-2002)
Kommentar
Fra : -=Madsen=-


Dato : 27-11-02 12:38

<---------------------->
> I Bios'en kan man vælge 2 indstillinger for grafikken: PCI eller Onboard
> (ingen af dem kan finde AGP'en)
<---------------------->

Prøv at vælge PCI i stedet for Onboard, der findes sikkert en anden
instilling et sted i din bios, hvor du kan vælge..

Display first : PCI/AGP , det er somregl kun for at forkorte opstarts tiden
man indstiller den, da det somregl sker automatisk..

Det skal kunne lade sig gøre





Jakob Jeppesen (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 27-11-02 14:04


"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message news:as2aqm$2au7$1@news.cybercity.dk...

> Prøv at vælge PCI i stedet for Onboard, der findes sikkert en anden
> instilling et sted i din bios, hvor du kan vælge..
>

Ifølge manualen skal den stå til "Onboard" for at agp skal vælges.
Onboard betyde i dette tilfælde det onboard agp kort _eller_ alm.
isat agp kort (i hvert fald som jeg læser det)

>
> Det skal kunne lade sig gøre
>

Helt enig!

/Jakob



-=Madsen=- (27-11-2002)
Kommentar
Fra : -=Madsen=-


Dato : 27-11-02 23:13

<----------------->
> Ifølge manualen skal den stå til "Onboard" for at agp skal vælges.
> Onboard betyde i dette tilfælde det onboard agp kort _eller_ alm.
> isat agp kort (i hvert fald som jeg læser det)
<----------------->

Ja det har jeg set i tidligere tråd, men der sker da ikke noget ved at prøv,
når nu det andet påståes ikke at virke



Ink (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Ink


Dato : 26-11-02 19:24

On Tue, 26 Nov 2002 16:31:42 +0100, "Hansen & Sørensen"
<finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> wrote:

>Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
>disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
>Mvh Jesper Hansen
>

Hej

Du må frem med manualen, der må være en "jumper" som skal flyttes på bundkortet.
--
Henrik


Hansen & Sørensen (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 26-11-02 21:18

Hej Henrik!

Jeg kan ikke finde nogle jumpere der har indflydelse på nogle af slottene..

Mvh Jesper


"Ink" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:mle7uukv0f45t9ih9vf3vs5fv3vl4fsn67@4ax.com...
> On Tue, 26 Nov 2002 16:31:42 +0100, "Hansen & Sørensen"
> <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> wrote:
>
> >Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> >disables i BIOS'en! Nogle forslag?
> >
> >Mvh Jesper Hansen
> >
>
> Hej
>
> Du må frem med manualen, der må være en "jumper" som skal flyttes på
bundkortet.
> --
> Henrik
>



Hansen & Sørensen (26-11-2002)
Kommentar
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 26-11-02 21:19


"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:as0463$3g$1@sunsite.dk...
> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> disables i BIOS'en! Nogle forslag?
>
> Mvh Jesper Hansen
>
>
>



Jakob Jeppesen (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 27-11-02 09:42


"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk>
> Jeg har en 1,8 Ghz med et skide onboard grafikkort... Og det kan ikke
> > disables i BIOS'en! Nogle forslag?
> >

Ifølge manualen skal du sætte den op til "onboard" i bios, og så
smide det nye kort i. Det har du allerede prøvet kan jeg se i et
tidligere indlæg, men er du sikker på at kortet har været sat
rigtigt i?
Ofte kan de være svært at få agp-kortet trykket helt ned i soklen,
når den er helt ny. Prøv at sætte kortet i igen og vær sikker på at
det er trykket helt ned i soklen. Prøv evt. at vippe det lidt fra side
til side (meget forsigtigt!!) samtidig med at du presser kortet længere
ned i soklen.

Når kortet sidder helt nede i soklen, må du ikke kune se mere end
ca. 1 mm af "kontakterne" på kortet.

Det kan godt være at kortet skal presses ret hårdt for at komme
helt ned i soklen, men pas lige lidt på! - bundkortet skulle jo helst
ikke gå i stykker

/Jakob



[9000] Søren (27-11-2002)
Kommentar
Fra : [9000] Søren


Dato : 27-11-02 10:13

> Det kan godt være at kortet skal presses ret hårdt for at komme
> helt ned i soklen, men pas lige lidt på! - bundkortet skulle jo helst
> ikke gå i stykker

Hehe der skal sku bare mases igennem når et grafikkort skal i Et godt
råd er at lægge computeren ned så bunkortet er vandret og du derved kan
komme til at mase ovenfra og lige ned med gfx kortet. Så plejer det ikke at
være svært at få i

/søren



Jakob Jeppesen (27-11-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 27-11-02 11:01


"[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> wrote in message news:as22bu$kkv$1@sunsite.dk...
>
> Hehe der skal sku bare mases igennem når et grafikkort skal i

Enig! - men hvis manden ikke har prøvet det før skal man nok ikke
lige råde ham til at mase løs for alle pengene

Et godt
> råd er at lægge computeren ned så bunkortet er vandret og du derved kan
> komme til at mase ovenfra og lige ned med gfx kortet. Så plejer det ikke at
> være svært at få i

Min ryger også altid om på siden, når jeg skal rode med udskiftning
af kort.

/Jakob



Hansen & Sørensen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Hansen & Sørensen


Dato : 29-11-02 11:47

Ups!!! Ahem, den sad vist ikke heeeelt... Flovt!

Men tak for hjælpen alle!
Mvh Flove Jesper, som kryber over i hjørnet og gemmer sig...


"Jakob Jeppesen" <pause@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:as2559$5nl$1@sunsite.dk...
>
> "[9000] Søren" <FJERNDETTE2760098M001@STOFANET.DK> wrote in message
news:as22bu$kkv$1@sunsite.dk...
> >
> > Hehe der skal sku bare mases igennem når et grafikkort skal i
>
> Enig! - men hvis manden ikke har prøvet det før skal man nok ikke
> lige råde ham til at mase løs for alle pengene
>
> Et godt
> > råd er at lægge computeren ned så bunkortet er vandret og du derved kan
> > komme til at mase ovenfra og lige ned med gfx kortet. Så plejer det ikke
at
> > være svært at få i
>
> Min ryger også altid om på siden, når jeg skal rode med udskiftning
> af kort.
>
> /Jakob
>
>



Jakob Jeppesen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 01-12-02 16:00


"Hansen & Sørensen" <finnragerikkenogenhansen@oncable.dk> du skrev:
> Ups!!! Ahem, den sad vist ikke heeeelt... Flovt!
>

Kanon - det virker altså som det skal nu?

> Men tak for hjælpen alle!

Velbekomme!

> Mvh Flove Jesper, som kryber over i hjørnet og gemmer sig...
>

Det er der ingen grund til.

/Jakob


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste