Inddækning af skorsten
Fra : HHIST

Dato : 26-11-02 08:30

Hej NG

Jeg er igang med at bygge en skorsten i isokern blokke. Og stor for at
skulle igennem tagkonstruktionen.
Det er en 44 blok som skal pudses over tag. Så jeg skal have lavet
inddækning på 60 gr. taghældning med eternitplader.
Jeg har fået et overslag fra en blikenslager, han skulle efter sigende være
den biligste i området. Det er på 2800 plus moms. Er det ikke dyrt ?
Er der nogen som kender en gør det selv løsning ?

mvh FB

Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-11-02 17:45

"HHIST" <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den biligste i området. Det er på 2800 plus moms. Er det ikke dyrt ?
> Er der nogen som kender en gør det selv løsning ?

Prisen ser ud til at være OK og lad endelig en fagmand komme til.
Jeg ville ikke gå på kompromis her.

MVH

Fra : Niels Olsen

Dato : 26-11-02 17:07

> [...]
> den biligste i området. Det er på 2800 plus moms. Er det ikke dyrt ?
> Er der nogen som kender en gør det selv løsning ?

Dyrt og dyrt. Jeg har lige givet en blikkenslager 10000 kr for at lave
indækning omkring min skorsten og i overgangen mellem hus og havestue. Det
skal dog siges at det var på tilbud så han har jo nok sikret sig mod
overraskelser.

MVH Niels

Fra : Per H

Dato : 26-11-02 19:25

On Tue, 26 Nov 2002 17:07:18 +0100, "Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev:

>"HHIST" <husoghave@spam.os.ikke.mail.dk> skrev i en meddelelse

Tja deres timeløn ligger vel omkring 400, kr så der skal jo ikke
bruges så meget tid på det.

Vh Per

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 27-11-02 08:44

> Er der nogen som kender en gør det selv løsning ?

Der findes noget der hedder murinddækning og murklemskinne, men det
kan ikke anbefales da den skal fuges, og fugningen vil slipper ved
pudsen med tiden.
Og så skal der også bruges bly. Og så er det stadigvæk ikke nogen nem
opgave.

Så hvis du vil sove godt, hver gang det regner, så ring til den
blikkenslager. Hans arbejde burde holde i 50 år.

Her er en mulighed, på side 6:
http://www.icopal.dk/icopal/icohome.nsf/brochurer/209426E8D1E72EC541256A5E0038F2FC/$FILE/1016.pdf

Her kan du også se den profil din blikkenslager sikkert vil bruge:
løskant

Med træ hilsen
Philip Oest Møller

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 27-11-02 13:39

philip2022@hotmail.com (Philip Oest Møller) wrote in

> Og så skal der også bruges bly.

Er det forresten ikke slut med bly i byggeriet her fra nytår? Og hvad skal
man så bruge istedet?

> Så hvis du vil sove godt, hver gang det regner, så ring til den
> blikkenslager. Hans arbejde burde holde i 50 år.

Enig. Og prisen ser osse ok ud. (har lige fået lavet det selv)

venlig hilsen
Lars

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 27-11-02 20:14

> Er det forresten ikke slut med bly i byggeriet her fra nytår?

Kun til nybyg.

Jeg har hentet et uddrag fra en pressemeddelelse fra Statens
byggeforsknings institut:

"Inddækninger på tage skal forhindre at vand trænger igennem samlinger
mellem fx tag og skorsten eller tag og kvist. I Danmark har
inddækningerne traditionelt været udført af bly, men det skal snart
være slut. 1. december 2002 træder et forbud i kraft, som gør, at det
ikke længere er tilladt at bruge bly til taginddækninger på bygninger.
Forbuddet gælder dog ikke anvendelsen af bly til reparation af
eksisterende blyinddækninger samt til om- og tilbygninger."

Se resten her: http://www.sbi.dk/presse/tidligere_pressemeddelelser/anv201_dag.htm

Med træ hilsen
Philip Oest Møller