document.write( *JavaScript* )
Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-11-02 23:36

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette problem:
Jeg benytter koden

document.write('Indhold')

Problemet er at Indhold består af en JavaScript kode indeholdende
eksempelvis:

onMouseOver="this.style.cursor='hand';window.status='Følg
link';return true"

Hvordan kan jeg undgå at dette resulterer i en fejl?

Mvh
Thomas Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-11-02 23:50

Thomas Jensen <thomasjensen@pc.dk> writes:

> [...]
> link';return true"
>
> Hvordan kan jeg undgå at dette resulterer i en fejl?

Hvilken fejl resulterer det i? Jeg gætter på at problemet
er at indholdet i 'Indhold' indeholder "'"-er.

Prøv at skrive fx:

document.write('... onmouseover="this.style.cursor=\'hand\'"...')

altså sætte en backslash foran de enkelt-anførselstegn der er i
Indhold.

/L

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 26-11-02 22:19

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in message news:<fztpjmcd.fsf@hotpop.com>...
> [...]

<Klip>

Prøv at lave en variabel:

W="this.style.cursor='hand';windows.status='Følg link';return true"

onMouseOver=W

eller måske indeholde det pproblematiske i en variabel

W="'hand';"

onMouseOver="this.style.cursor="+W+"windows.status

Held og lykke

Carsten Nielsen