[v5.0] Library - jeg undrer mig
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 25-11-02 22:28

Hvis jeg har indsat et clip, som findes i mit Library, der har nogle
Parametere difineret, så ændres dennes Clip parametere ikke hvis det ændres
i Library, hvorfor ikke ? er eneste løsning at opdatere parameterne i
Library og indsætte clippet igen ?

Mvh
Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-11-02 11:37

> [...]
> Parametere difineret, så ændres dennes Clip parametere ikke hvis det ændres
> i Library, hvorfor ikke ? er eneste løsning at opdatere parameterne i

kan du give et par eksempler??

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 27-11-02 06:19

> kan du give et par eksempler??

Øh ja, jeg har lavet en menuknap med nogle parametere på, f.eks. Id, URL,
m.m.

Jeg indsætter så flere eksemplarer af knappen i min moive, og finder senere
ud af at jeg også kunnne bruge en parameter der f.eks. hedder Color, hvilket
jeg så gør ved at højreklikke på menuknappen i mit library > define clip
parameters > og tilføjer så Color som en parameter. Det jeg så savner er, at
alle de tidligere indsatte menupunkter, som jo er samme knap, også får
tildelt den nye parameter, Color, men det ser ikke ud til at være tilfældet,
hvilket jeg finder, er til stor ulempe.

Jeg håber at ovenstående forklaring tydeliggør problemet, ellers uddyber jeg
gerne.

mvh
Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-11-02 18:06

> [...]
>tildelt den nye parameter, Color, men det ser ikke ud til at være tilfældet,

ehm.. går ud fra, at det er flash mc du benytter.. og at du bruger
component definition i dit library.. i så fald kan du fjerne fluebenet
i 'parameters are locked in instances'..

jeg fatter ikke, hvad man kan bruge alt det ovenstående til, men løser
det ikke problemet?? ;)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 28-11-02 08:17

> [...]
> i 'parameters are locked in instances'..
>
> jeg fatter ikke, hvad man kan bruge alt det ovenstående til, men løser

forstår du ikke problemet ???????

Hvis du har lavet en menuknap 'du er meget glad for' og så finder ud af at
det måske var godt at den havde parameteren, Color, så skal dette ændres i
dit library vindue og alle de tidligere versioner af knappen du allerede har
indsat, skal slettes og genindsættes, for den ekstra parameter Color, du har
tilføjet, er kun tilgængelig på de nye versioner af menuknappen du
indsætter.

Forklarer det noget ?

Mvh
Bo

ps. jeg benytter Flash 5.0

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-11-02 15:09

[...]

>Forklarer det noget ?

det gør det til dels - jeg forstår hvad du mener, men jeg forstår
ikke, hvordan man bruger parametrene.. dvs, har du f.eks. color,
hvordan udnytter du så den værdi?

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 29-11-02 19:25

Ej Bo nu skuffer du mig (troede faktisk at du var danmarks FlashGud )

De værdier du sætter op gør at du kan 'programmere' de enkelte MC, selv om
det faktisk er et samme MC der blot er kopieret.

F.eks. kan du have et MC der hedder menuButton, der så har følgende
parametere:

id (bestemmer MCs navn / id)
URL (indtast hvilken URL der skal aktiveres ved tryk)
Main 0 / 1

Inde i klippet behander du så værdierne id, URL, Main

Jeg benytter id til at rename selve clippets navn til this.id, så er jeg fri
for at huske at gøre det under properties. Desuden hentes menuknappens text
via PHP / mysql og placeres i menuen ud fra id'n.

Værdien URL aktiveres via (logisk nok) getURL, men hvordan, kan afhænge om
værdien this.Main er sat til 1 eller 0. Hvis det er sat til 1, så skal den
blot åbne menuen, hvis den er sat til 0, så aktiveres URL.

Jeg håber at ovenstående forklarer nærmere.

Se evt. også under 'smart clips'

Mvh
Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 30-11-02 10:01

>Ej Bo nu skuffer du mig (troede faktisk at du var danmarks FlashGud )

mig?? hehe, næh nej, jeg er bare god til at forklare ting på en enkel
måde, men mere avanceret as har jo nok ikke styr på - avanceret er vel
et relativt ord.. ;)

> [...]
>blot åbne menuen, hvis den er sat til 0, så aktiveres URL.
>
>Jeg håber at ovenstående forklarer nærmere.

ovenstående forklarer det, jo, men idet du skal angive det i dit
library, så kan du vel ikke angive disse ting eksternt.. hvis du
f.eks. loadede alle ovenstående ting ind fra en database, så kan du
vel ikke proppe dem direkte ind i dit library, og så går lidt af
fidusen af det..

jeg er ude på at lave flash, som jeg kan opdatere 100% eksternt.. og
jeg er iøvrigt snart færdig med det ;)