Q: Nedtællingslys til nytår
Fra : [8000] Lasse Ramsgaa~

Dato : 25-11-02 18:32

Hejsa.
Jeg leder efter nogle specielle stearinlys til brug nytårsaften. Vi har haft
dem for nogle år siden. Det drejer sig om stearinlys hvor der er trykt en
nedtælling fra kl. 18 - 24. Dengang vi havde dem købte vi dem i det der
dengang hed S-lager, nu Plus-Office.
Hvis der er nogle der ved hvor disse lys evt. kan skaffes, så vil jeg være
meget taknemlig for et hint.

Med venlig hilsen
Lasse Ramsgaard

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-11-02 18:39

"[8000] Lasse Ramsgaard" <ramsgaard@hotmail.com> writes:

> [...]
> dengang hed S-lager, nu Plus-Office.
> Hvis der er nogle der ved hvor disse lys evt. kan skaffes, så vil jeg være

I kan lave dem selv. I tager et stearinlys af rette størrelse. Så
brænder I det, idet I måler hvor langt det brænder på en time.

Så kan man købe sådan nogle gnideting, man bruger til at lave
kalenderlys, de koster ca. 2 kroner. Der skal I så kun bruge de sidste
6 tal. Dem gnider I så på lyset og så har I et
nytårsaftensnedtællingslys.

/Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik