[linux] Genoplivning af process?
Fra : Martin Bundgaard

Dato : 03-03-01 17:33

Hejsa.

Hvis jeg f.eks. kører en wget i et terminalvindue, og kommer til at
lukke terminalen, men processen 'wget' stadigvæk findes. Er der så en
måde at "genoplive" den i et nyt terminalvindue?

--
"It is the wives, and sisters,      Martin Bundgaard
and mothers, and they alone,      Institute of Mathematical Sciences

Fra : Kent Friis

Dato : 03-03-01 17:51

Den Sat, 03 Mar 2001 16:32:42 GMT skrev Martin Bundgaard:
> [...]
>lukke terminalen, men processen 'wget' stadigvæk findes. Er der så en
>måde at "genoplive" den i et nyt terminalvindue?

Nope.

Men prøv at kigge på screen(1) - den giver nogen muligheder i den
retning.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: fire.png

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-03-01 10:34

leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) wrote:

>Men prøv at kigge på screen(1) - den giver nogen muligheder i den
>retning.

Her kommer så opskriften på, hvad man _ikke_ skal gøre med screen på
en almindelig dial-up:

- starte screen gennem en telnet fra en anden maskine
- starte ping mod en server på Internettet
- lukke telnet.

Jeg har lige været på nettet i 1½ døgn til almindelig minuttakst.
Hulk.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-03-01 13:37

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Her kommer så opskriften på, hvad man _ikke_ skal gøre med screen på
> en almindelig dial-up:

Jeg tror ikke lige jeg fatter hvad du har gjort.

o Fra din hjemmecomputer telnetter du til server.

o På server starter du screen.

o I screen pinger du en anden server.

o Så detacher du og stopper telnet.

Serveren skal stadigvæk være tilsluttet internettet, men din
hjemmecomputer kan sagtens være uden forbindelse til serveren.

--
Peter

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-03-01 19:08

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

>Jeg tror ikke lige jeg fatter hvad du har gjort.

Serveren, som jeg telnettede til, står også hjemme, og den kører dial
on demand.

Hjalp det på forståelsen?

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-03-01 08:09

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Serveren, som jeg telnettede til, står også hjemme, og den kører dial
> on demand.

Jeg forstår. Men så er det jo ikke et spørgsmål om hvad screen ikke
kan, nærmere om hvad screen kan og hvorfor man skal tænke sig om.

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-03-01 18:27

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

>Jeg forstår. Men så er det jo ikke et spørgsmål om hvad screen ikke
>kan, nærmere om hvad screen kan og hvorfor man skal tænke sig om.

Jeg har da vist heller ikke påstået, at screen ikke kan noget. Det var
overhovedet ikke en kritik af screen.

Jeg følte bare en trang til at dele en ærgerlig oplevelse med resten
af verden og samtidig advare andre mod at opføre sig lige så snotdumt.

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-03-01 09:43

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> Serveren, som jeg telnettede til, står også hjemme, og den kører dial
> on demand.

"dial on demand" og minut-takst? Wow... :)

Det tør jeg ikke. Du ved hvorfor. :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-03-01 18:27

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>"dial on demand" og minut-takst? Wow... :)
>
>Det tør jeg ikke. Du ved hvorfor. :)

Selv hvis jeg medregner weekendens tab, har dial on demand sparet mig
rigtig mange penge gennem tiden. Så jeg tør fortsat godt.

Men nu har jeg sat router-maskinen til at sige "bip" hver 20. sekund,
mens jeg er på nettet...

Fra : frank damgaard

Dato : 05-03-01 18:51

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> "Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> "dial on demand" og minut-takst? Wow... :)

> Det tør jeg ikke. Du ved hvorfor. :)

Næh, diald er så bedre med flere muligheder for indstilling og "fjernstyring".
Dog må man så leve med lidt længere opkoblingstid.
Jeg har anvendt diald i snart 4 år uden større problemer.
Der er selvfølgelig minuttakst, og opkaldsafgift til internet kan mærkes
ved mange korte hyppige opkald, men med nettid abon. løses det problem
til dels....

--
Frank Damgaard