Norton Internet Security 2002 og outlook e~
Fra : Martin

Dato : 25-11-02 19:06

Problem:

Når outlook express 6.0 sp1 sender mail via modem er den sat op til at lukke
internetforbindelsen efter hentning/sending.

Der er installereret Norton Internet Security 2002 med antivirusprogrammet
aktiv og med check både af indkommende og udgående virus.

Problemet er, at outlook lukker modemforbindelsen inden Norton har chekket
for virus og når Norton så har chekket og skal sende til smtp- mailserveren
er der jo lukket for forbindelsen og Norton kommer med en fejlmedelelse om
at der ikke er forbindelsen til smtp-serveren og mailen bliver ikke sendt...

Med min bredbåndsforbindelse er det ikke et problem, men jeg har installeret
den hos en anden med modem.

Hvis Norton ikke skal chekke udgående mail, er der ingen fejl og mailen
bliver sendt, men altså ikke chekket for virus, jeg ville gerne have at der
bliver tjekket og at forbindelsen ikke skal lukkes manuelt bagefter sending.

Nogen der har et bud?

Martin

Fra : Martin Østerberg

Dato : 25-11-02 21:02

On Mon, 25 Nov 2002 19:06:13 +0100 skrev "Martin" <moellehuset@post.tele.dk> .

> [...]
>at der ikke er forbindelsen til smtp-serveren og mailen bliver ikke sendt...

Jeg er ikke klar over hvorfor du ønsker at checke udgående mail...hvis maskinen
checkes for virus generelt af dit antivirus program, og der ingen virus er på
maskinen, hvorfor så i alverden checke udgående mail ???

Muligt der er noget jeg har overset, men det virker som en lidet gennemtænkt
sikkerhedsforanstaltning.

Martin

Fra : Martin

Dato : 25-11-02 21:28

Hej Martin

Det kan du have helt ret i, jeg forstår bare ikke at muligheden for at
tjekke udgående mail er der i Norton og at det så alligevel ikke kan lade
sig gøre, på den måde jeg ønsker.

Martin

Fra : Børgesen

Dato : 26-11-02 09:52

"Martin" <moellehuset@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin
>
> Det kan du have helt ret i, jeg forstår bare ikke at muligheden for at
> tjekke udgående mail er der i Norton og at det så alligevel ikke kan lade
> sig gøre, på den måde jeg ønsker.

Der er måske lidt hjælp at hente her:

http://makeashorterlink.com/?N36D21192

Børgesen

Fra : Holme Botilbud

Dato : 26-11-02 21:44

Jamen, jeg synes da at der er en mere nærliggende mulighed. Nemlig at kigge
i OutlookExpress menuen 'Funktioner', 'Indstillinger', 'Forbindelse' og
fjerne markeringen i feltet "Afbryd forbindelsen efter afsendelse og
modtagelse."

Edvard

---

Fra : Martin

Dato : 27-11-02 22:04

Hej Edvard

Ja, men men så skal man jo selv huske at lukke modemforbindelsen, hele ideén
var jo at det Outlook skulle lukke automatisk, samtidig med at Norton
tjekkede for udgående post...

Outlook når simpelthen at lukke forbindelsen inden Norton har tjekket og når
den så skal aflevere er forbindelsen lukket.

Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-02 21:47

> [...]
der
> bliver tjekket og at forbindelsen ikke skal lukkes manuelt bagefter

Du må træffe et valg.

Enten lukker Outlook Express forbindelsen efter at have sendt og hentet
post.

Eller du lader porten stå åben, så Norton Internet Security kan få lov
til at arbejde
og så bagefter manuelt lukke forbindelsen.

Du kan ikke både og - med mindre Norton Internet Security indeholder en
facilitet, der kan lukke efter sig (kender ikke det program, men prøv at
kigge i opsætningen).

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin