MS Windows
briani 27239
Omdøbe systemmapper?
Fra : ps

Dato : 25-11-02 17:57

Jeg prøver at spørge på en anden måde, da tidl. spørgsmål ("dobbelt mapper")
ikke gav nogen respons...:
Jeg vil gerne omdøbe 2 brugermapper i XP, af den type, som ligger under
"documents and settings\xxxx(navn)" - men den siger "adgang nægtet.
Kontroller at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er
i brug".
Skrivebeskyttelsen kan ikke fjernes, så hvordan får jeg omdøbt denne mappe??
P.sørensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-11-02 19:35

Sæt først det der bruger folderen til at bruge en anden folder.
Herefter kan du slette den gamle folder.

Fra : ps

Dato : 26-11-02 01:03

Hmm, hvad er "det" der bruger folderen da?? Forklar, forklar.
Preben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-11-02 11:35

Det har jeg ingen forudsætning for at vide da du ikke har oplyst
navnet og den fulde sti.

Fra : ps

Dato : 29-11-02 00:20

> Det har jeg ingen forudsætning for at vide da du ikke har oplyst
> navnet og den fulde sti.

Mapperne ligger således, hvis jeg kigger i stifinder:
Skrivebord/denne computer/c:/documents and settings/Mikkel.XXXXX/ (hvor
XXXXX er navnet på computeren).
Og ligeledes for datteren: Skrivebord/denne computer/c:/documents and
settings/Anna.XXXXX/

...og det er altså disse mapper, jeg ikke kan omdøbe til kun at have barnets
navn, af en eller anden grund..??!
Preben.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-11-02 01:53

For at gøre det må du formatere og installere forfra.

Fra : ps

Dato : 30-11-02 10:22

> For at gøre det må du formatere og installere forfra.

Gosh,, det er netop dèt, jeg er blevet færdig med, efter adskellige dages
arbejde. Så tror jeg nok, jeg bare acceptere de navne. Forstår bare ikke
hvordan det er gået til.
Kan vel også prøve med en "reparations" installation..?!
Preben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-11-02 12:24

Sker når du laver en ominstallation uden at formatere.