aspSmartUpload- øhh download
Fra : Ole Nilsson

Dato : 25-11-02 15:51

Jeg finder rigtig mange indlæg om upload af filer til en mappe på
en server, men er der en der har et link til et sted hvor jeg kan
"studerer" hvordan der downloades billeder. Jeg tænker ikke på
producentens hjemmeside, men andre . . .

Nilsson

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-02 15:58

Ole Nilsson skrev:

> [...]
> "studerer" hvordan der downloades billeder. Jeg tænker ikke på
> producentens hjemmeside, men andre . . .

Du kan give dine brugere mulighed for at downloade billeder bare
ved at linke til dem. Det er uanset om de ligger på din egen eller
en fremmed server [1]

Hvad er dit problem?

Noter:
======
[1] Vær dog lige opmærksom på om du har (juridiske) rettigheder til at
henvise til billeder hvis det er en fremmed server
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole Nilsson

Dato : 26-11-02 21:25

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du kan give dine brugere mulighed for at downloade billeder bare
> ved at linke til dem. Det er uanset om de ligger på din egen eller
> en fremmed server [1]
>
> Hvad er dit problem?

Senariet er det at jeg skal give brugere adgang til at knytte et billed
til en annoncetekst (Bådsalg). Jeg har i nogle dage bokset med
aspSmartUpload, som er den komponent udbyderen tilbyder brugen af
(cliche). Jeg kan uploade til en database, men ikke trække det ud i en
browser. Jeg har konstateret at BinaryWrite kræver software der kan
"skabe" et billed udfra den downloadede datamængde. Det har jeg fra
dokumentationen til IIS. Er det ikke sandt ? Jeg er nu kommet frem til at
den bedste metode er at gemme billeder i et katalog, men jeg kan
simpelthen ikke få aspSmartUpload til at gemme dataerne i det katalog jeg
angiver. DLL`er registreret og "den lille" er kopieret ind i sys32
kataloget.Eksempelfilerne kører fint, men dataen følger ikke med. Jeg må
have misforstået et eller andet, men hvad ??

Nilsson

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-11-02 22:27

Ole Nilsson skrev:

> [...]
> bokset med aspSmartUpload, som er den komponent udbyderen
> tilbyder brugen af (cliche). Jeg kan uploade til en database,

Bliver dit billede lagt ind i databasen (altså selve billedet, ikke
bare et filnavn)? Og er det den eneste måde udbyderen tillader
upload på?

aspSmartUpload kan i al fald sagtens gemme filer på serveren - det
er faktisk det den er beregnet til.

> Jeg har konstateret at BinaryWrite kræver software der kan
> "skabe" et billed udfra den downloadede datamængde. Det har
> jeg fra dokumentationen til IIS. Er det ikke sandt ?

Jeg kender ikke noget til BinaryWrite, men det er ikke utænkeligt.

> Jeg er nu kommet frem til at den bedste metode er at gemme
> billeder i et katalog, men jeg kan simpelthen ikke få
> aspSmartUpload til at gemme dataerne i det katalog jeg
> angiver.

Hvis du uploader billeder til et webhotel skal du tjekke med
udbyderen at der er skriverettigheder til det katalog du vil gemme
i. Prøv i øvrigt at skifte mellem relativ og absolut stiangivelse -
er problemet der med begge metoder?

> Eksempelfilerne kører fint, men dataen følger ikke med.

Øh - skal det forstås sådan at de medfølgende filer ikke giver
fejl, men heller ikke uploader noget.

Har du en linje med "On Error Resume Next" eller lignende i
uploadfilen? Hvis ja, så slå den fra.

NB: Jeg er skam glad for min signatur - men du behøver nu ikke at
citere den. Prøv at læse den i stedet
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ole Nilsson

Dato : 27-11-02 15:08

> Bliver dit billede lagt ind i databasen (altså selve billedet, ikke
> bare et filnavn)? Og er det den eneste måde udbyderen tillader
> upload på?
1) JA, både navn, evt.sti og OLE data. (Altså ikke mig !!).
2) Begge muligheder er tilstede, men jeg har kun arbejdet på intranet
med ISS indtil videre.

> aspSmartUpload kan i al fald sagtens gemme filer på serveren - det
> er faktisk det den er beregnet til.

Jeg har slet ikke testet det hos udbyderen. Kun på netværk med ISS.
Jeg er godt klar over at det er beregnet til at gemme billeder, også
udenfor en db.

> Jeg kender ikke noget til BinaryWrite, men det er ikke utænkeligt.

De scripts jeg har set og forsøgt at tilpasse, i forbindelse med
visning af billeder fra database, har alle benyttet denne syntaks:
<%response BinaryWrite strbilled %>
At BinaryWrite anvendes i denne sammenhæng kan man overbevise sig om
ved at anvende en requestForm - samling, på samme asp-side som
manipulerer med billederne. Så fås fejlmeldingen om at BinaryWrite
ikke kan kaldes når en requestform - samling er brugt.

> Hvis du uploader billeder til et webhotel skal du tjekke med
> udbyderen at der er skriverettigheder til det katalog du vil gemme
> i.
Ved godt. Har kun arbejdet lokalt på IIS - endnu.
Prøv i øvrigt at skifte mellem relativ og absolut stiangivelse -
> er problemet der med begge metoder?
Har prøvet - samme resultat.

> Øh - skal det forstås sådan at de medfølgende filer ikke giver
> fejl, men heller ikke uploader noget.
JA, filen "suser" igennem og påstår endda, at 1 fil er uploadet. Magen
til frækhed
Jeg nævner lige at det er de medfølgende eksempelfiler jeg
"eksperimenterer" med her. Jeg VED at Dll`en er registreret, ellers
ville her jo være en oplagt fejlmulighed.

> Har du en linje med "On Error Resume Next" eller lignende i
> uploadfilen? Hvis ja, så slå den fra.
Ingen linje med det indhold.

Det jeg prøver på, er altså faktisk at flytte en billedfil fra et sted
på netværket til et andet. Altså fra et fysisk katalog til et
(virtuelt eller fysisk) katalog i servermiljøet. Er der mon noget her
der er uforeneligt ?
Jeg tænker på om indstillinger på IIS kan forhindre "upload" i denne
sammenhæng ?
Jeg er forsat taknemmelig for enhver kommentar og nævner lige i denne
forbindelse, at jeg ikke har nogen økonomiske interesser i et evt.
resultat. Det hele er frivilligt arbejde for et havneandelselskab som
jeg er medlem af. Mææn et eller andet sted er det jo skide
interessant..

Ole Nilsson