erstatte & med ; i url under apache+php
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-11-02 10:46

Hej NG,

Er der nogen der ved om det er muligt at erstatte den standard delimiter
der er i apache(&) med et andet efter eget valg.?

Jeg er ret interesseret i af få det erstattet med et semikolon (;).

PHP benytter samme delimiter og også her er jeg interessertet i et skift..

Ulrik Nielsen
- there is no spoon..

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-11-02 10:48

Ulrik Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg er ret interesseret i af få det erstattet med et semikolon (;).
>
> PHP benytter samme delimiter og også her er jeg interessertet i et skift..

BTW: Apache er version 1.3.27 og php version 4.2.3

Ulrik Nielsen
- there is no spoon..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-02 12:30

Ulrik Nielsen <ulrik@lazy.dk> wrote in

> PHP benytter samme delimiter og også her er jeg interessertet i
> et skift..

kig i php.ini

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-11-02 13:02

Henrik Stidsen wrote:

> kig i php.ini

Det har jeg gjort og der er der ikke noget at hente...
- eller jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget.

Ulrik Nielsen
- there is no spoon...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-02 15:34

> Det har jeg gjort og der er der ikke noget at hente...
> - eller jeg har i hvert fald ikke kunne finde noget.

arg_separator.output = "&amp;"

- hvis du retter den til ";" skulle alle PHP generede URL's have ;
som delimiter.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-11-02 15:55

Henrik Stidsen wrote:
> arg_separator.output = "&amp;"
>
> - hvis du retter den til ";" skulle alle PHP generede URL's have ;
> som delimiter.

det havde du ret i...
jeg kunne jo bare gøre som der bliver sagt (RTFM)

- takker for hjælpen.

Ulrik Nielsen
- there is no spoon...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-02 16:51

> det havde du ret i...
> jeg kunne jo bare gøre som der bliver sagt (RTFM)

Godt du selv siger det, så skal jeg nok lade være ;)

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-11-02 16:55

Henrik Stidsen wrote:

> Godt du selv siger det, så skal jeg nok lade være ;)

smarte fyr... :)

--
Ulrik Nielsen
- there is no spoon...

Fra : frank damgaard

Dato : 25-11-02 20:30

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> wrote:

> arg_separator.output = "&amp;"

> - hvis du retter den til ";" skulle alle PHP generede URL's have ;
> som delimiter.

Men er ";" så smart dom delimiter til denne opgave?
Den har jo en anden betydning i URI til HTTP protokol.
Man bør undersøge at den ikke ødelægger det for bogle http clients
(browsere mv.).
Bedst er at bruge et tegn der ikke er reserveret til andre formål.

--
Frank Damgaard |

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-11-02 22:07

frank damgaard <frank_tmp4@post.cybercity.dk> wrote in

> Men er ";" så smart dom delimiter til denne opgave?
> Den har jo en anden betydning i URI til HTTP protokol.
> Man bør undersøge at den ikke ødelægger det for bogle http clients
> (browsere mv.).

Tænker du ikke på : ?

> Bedst er at bruge et tegn der ikke er reserveret til andre formål.

; er vist kun reserveret til delimiter - hvis den overhovedet er
reserveret.

Fra : Jesper Harder

Dato : 25-11-02 22:34

Henrik Stidsen <spamtrap@spammer.dk> writes:

> ; er vist kun reserveret til delimiter - hvis den overhovedet er
> reserveret.

Den *er* reserveret, jvf. RFC 2396 afsnit 2.2.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 26-11-02 12:05

Jesper Harder wrote:

> Den *er* reserveret, jvf. RFC 2396 afsnit 2.2.

Ja det er rigtigt men ifølge w3.org anbefaler man at bruge ";" som
delimiter:
http://www.w3.org/TR/REC-html40/appendix/notes.html#ampersands-in-uris

nettop på grund af at der *kan* være problemer med "&" (som jeg har
været ude for)...

Det der står i RFC 2396 afsnit 2.2:

- quote >>
"Many URI include components consisting of or delimited by, certain
special characters."
<< quote -

længere nede står der:

- quote >>
"... they are used as delimiters of the components described in Section 3."
<< quote -

hvor der si sektion 3 beskrives at man gerne må bruge både "&" og ";"
som variabel delimiter.

Ulrik Nielsen
- there is no spoon...