Problemer med skarp tekst og font outline
Fra : Bo Dudek

Dato : 25-11-02 06:25

Hejsa

Jeg har et par dynamiske tekstfelter på et site, hvor indholdet kommer
fra en SQL database. Det fungerer egentlig ok - og dog, for teksten
står utydelig. Jeg har gjort en masse ting for at undgå dette, bl.a.:

- placeret tekstfeltet på hele pixels
- embedded font outlinen

Men skidtet står latterligt utydeligt til trods for mine
anstrengelser. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at lave knivskarp
tekst med en font, som brugeren ikke har installeret, og vel at mærke
med en dynamisk tekst??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 25-11-02 18:59

> [...]
> anstrengelser. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at lave knivskarp
> tekst med en font, som brugeren ikke har installeret, og vel at mærke

Benytter du pixelfonts ?

Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 25-11-02 21:49

[...]

>Benytter du pixelfonts ?

aka bitmapfonts.. jeppers, og placerer tekstfelterne på et lige antal
pixels.. og embedder font outlinen..

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 25-11-02 22:24

> aka bitmapfonts.. jeppers, og placerer tekstfelterne på et lige antal
> pixels.. og embedder font outlinen..

nok nogle dumme spørgs men:

1 er feltet 100% bredt 100% højt

2 er placeret i et helt antal pixel, også inde i et evt. clip ?

3 har du set movien i en browser ?

Mvh
Bo

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-11-02 08:15

[...]
> nok nogle dumme spørgs men:

sådanne findes ikke ;)

> 1 er feltet 100% bredt 100% højt

det er faktisk nok det eneste, som jeg endnu ikke har tjekket - gør jeg
senere i dag.. :)

> 2 er placeret i et helt antal pixel, også inde i et evt. clip ?

jeps, ligger i 7.niveau, og alle niveauer ligger på hele antal pixels

> 3 har du set movien i en browser ?

jeps, både i flash og i forskellige browsere..

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Dudek

Dato : 26-11-02 22:43

[...]

fandt fejlen.. feltet var ikke 100% bredt..

monge tak :)))