Unix UltraSparc
Fra : Eva D. Andersen

Dato : 24-11-02 20:37

Hej!

Hvilket program skal jeg bruge hvis jeg vil lave et image af en hd
(scsi hd på en sparq maskine), som jeg så kan kopiere til en anden hd?
Harddisken indeholder Solaris med en program pakke.
Jeg kan sætte en ext hd på scsi bussen... (til et image)

Kan man gøre det via netværk med en WinXP maskine?

Håber der er nogen der kan hjælpe

/EDA

Fra : Kristian Rask

Dato : 25-11-02 10:21

Hej

On 24 Nov 2002 11:37:09 -0800, hbv@fritid.tele.dk (Eva D. Andersen)
wrote:

> [...]
>(scsi hd på en sparq maskine), som jeg så kan kopiere til en anden hd?
>Harddisken indeholder Solaris med en program pakke.

man dd

mvh

Kristian   aka "Den evige nybegynder"

ps. DOS style image programmer fungerer baseret på eksistensen af
noget der blot minder om en IBM-PC partition tabel. Der er formentligt
ikke noget på en sparc formateret scsi disk som en PC vil genkende som
en partition tabel. Endvidere er sector størelsen formentligt forkert
(1024 contra 512)