Vidersend Value i Submit knap
Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 13:29

Hej ng

Jeg er gået lidt i stå i forbindelse med en Submit knap. Jeg
laver et udtræk fra en dB og ud for hver records genererer jeg en
Submit knap, alt det foregår i en løkke. Meningen er så at når
knappen aktiveres skal den kopierer tilhørende record over i en
textfil, men focus skal blive på samme side. Alt det er lykkedes
med flg. kode:

……….
Sub skriv(indput)
   Dim fso, f, filespec
   filespec = Server.Mappath("tekstfil.txt")
   Set f = fso.OpenTextFile(filespec,8)
   f.WriteLine indput
   f.Close
End Sub

Sub Out(strOut)
   Response.Write strOut
End Sub

Sub addknap
   Out "<FORM METHOD='post'>"
   Out "<INPUT TYPE='submit' NAME='add' VALUE='" &
RS("customer_id") & "; " & RS("fname") & "; " & RS("lname") & "'
ID='1'>"
   Out "</FORM>"
End Sub
…………
<HTML>
…….
   <TD HEIGHT="5" WIDTH="40" ALIGN="center"><% =
RS("customer_id")%></TD>
   <TD HEIGHT="5"><% = RS("fname")%>&nbsp;<% = RS("lname")%></TD>
   <TD HEIGHT="5" WIDTH="40" ALIGN="center"><% call addknap %></TD>
<%RS.MoveNext%>
<%wend%>
…………
For i = 1 to Request.Form("add").Count
   strText = Request.Form("add")(i)
   call skriv(strText)
Next
…………
</HTML>

Men knappen ser jo ud af h. til. Hvordan ændre jeg dens udseende
eller er der en smartere måde at overføre værdierne på evt. i
Javascript. Jeg er forholdsvis ny inden for ”knapområdet”, så jeg
ta’r mod al hjælp.

På forhånd tak

Mvh
Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-11-02 17:19

Morten Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> eller er der en smartere måde at overføre værdierne på evt. i
> Javascript. Jeg er forholdsvis ny inden for ”knapområdet”, så jeg

Jeg har selv fundet en måde at gøre det på.
Jeg har indsat følgende "hidden" tekstfelt i formen:

Out "<INPUT TYPE='hidden' VALUE='" & RS("customer_id") & "; " &
RS("fname") & "; " & RS("lname") & "' READONLY NAME='DO' ID='1'>"

Så virker det. Men hvis der er nogen der andre foreslag eller
lettere løsninger er jeg meget interesseret.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 25-11-02 21:22

> Hej ng

- Øøøh ... hvorfor spørger du om ASP i en clientgruppe (dermed FUT)
?!

Juke