|
| Lukning af e-mail konto Fra : Jacob Gunst |
Dato : 24-11-02 12:57 |
|
En bekendt har ved en fejltagelse undladt at betale en rykker fra en
internetudbyder. Brevet var påført forkert modtageradresse, således at
girokortet aldrig er kommet frem til betaleren, men derimod returneret af
PostDanmark. Udbyderen erkender dette.
Udbyderen har nu - uden yderligere varsel - lukket e-mail kontoen.
Vedkommende har kontaktet udbyderen - da e-mail kontoen blev lukket - og
erfaret ovenstående. Han er naturligvis villig til at betale omgående, men
udbyderen nægter at genåbne e-mail kontoen før der er gået 6 måneder.
Udbyderen undskylder sig med, at e-mail kontoen er nedlagt/låst og dermed
umulig at genåbne førend der er forløbet 6 måneder fra lukningen
Vedkommende er meget afhængig af sin e-mail konto, idet denne benyttes i
erhvervsmæssigt øjemed. Han er ligeledes villig til at betale ekstra for
genåbning af e-mail kontoen.
Er det teknisk umuligt, at genåbne e-mail kontoen før de 6 måneder fra
lukningen er
forløbet?
På forhånd tak
Jacob
| |
Søren Blom (24-11-2002)
| Kommentar Fra : Søren Blom |
Dato : 24-11-02 14:35 |
|
"Jacob Gunst" <gunst@studi.dk> skrev
>
> Er det teknisk umuligt, at genåbne e-mail kontoen før de 6 måneder fra
> lukningen er
> forløbet?
Det burde det være. Nu nævner du ikke hvilken udbydere det er, men har
engang prøvet noget lignende hos TDC, hvor der ikke var nogen problemer i at
få åbnet mail kontoen igen.
--
Søren Blom
soren@blom.dk
| |
Klaus Ellegaard (24-11-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 24-11-02 16:07 |
|
"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:
>"Jacob Gunst" <gunst@studi.dk> skrev
>>
>> Er det teknisk umuligt, at genåbne e-mail kontoen før de 6 måneder fra
>> lukningen er forløbet?
>Det burde det være. Nu nævner du ikke hvilken udbydere det er, men har
>engang prøvet noget lignende hos TDC, hvor der ikke var nogen problemer i at
>få åbnet mail kontoen igen.
De fleste moderne ISP-systemer er så komplicerede, at det er noget
nær umuligt at omgøre en beslutning om at lukke en konto. Og hvis
man endelig gør det, er der stor chance for, at kunden aldrig får
en faktura (systemet tror stadig, at kontoen er lukket).
Så det kan nemt være praktisk umuligt at genoprette.
Mvh.
Klaus.
| |
Michael Kjærsgård (24-11-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 24-11-02 17:12 |
|
> Er det teknisk umuligt, at genåbne e-mail kontoen før de 6 måneder fra
> lukningen er
> forløbet?
Det kommer jo an på hvor pernittengryn-agtige udbyderen er.
Hvis det er en e-mailadresse der ligger på din vens domæne kan han jo ganske
simpelt flyte domænet til en anden udbyder, ligger e-mailadressen derimod på
udbyderes domæne har din ven et stort problem med mindre han kan få fat i en
venligsindet supporter og forklare ham/hende vigtigheden i at han får hans
adresse igen.
--
Michael
Send GRATIS SMS til alle danske og udenlandske
http://www.vindenand.dk/sendsms
| |
|
|