db > tabel
Fra : Peter x

Dato : 24-11-02 10:39

Hej NG

hvis man har en database med en masse links som er ordnet i forskellige
grupper (typer af links) og man ønsker at få db skrevet ud i en tabel med 3
koloner og x antal rækker, hvordan gør man det???

Mvh

P *

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-11-02 13:57

On Sun, 24 Nov 2002 10:38:58 +0100, "Peter x" <px@hotmail.com> wrote:

>hvis man har en database med en masse links som er ordnet i forskellige
>grupper (typer af links) og man ønsker at få db skrevet ud i en tabel med 3
>koloner og x antal rækker, hvordan gør man det???

Hvilken del af nedenstående er dit problem?
1) Overhovedet at udskrive fra database til html
2) At udskrive links
3) At fordele dine poster over 3 kolonner og x antal rækker

Hvis 1), så tag et kig på:

Hvis 2) eller 3), så spørg igen og fortæl evt. hvilken db bruger.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter x

Dato : 24-11-02 15:37

Hej igen

3) At fordele dine poster over 3 kolonner og x antal rækker

det er spg 3 som giver mig lidt problemer. F.eks skiftet fra række 1 til
række 2 osv. Det er i en access-base.

P *

---

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-11-02 01:47

On Sun, 24 Nov 2002 15:36:52 +0100, "Peter x" <px@hotmail.com> wrote:

> 3) At fordele dine poster over 3 kolonner og x antal rækker
>
>det er spg 3 som giver mig lidt problemer. F.eks skiftet fra række 1 til
>række 2 osv. Det er i en access-base.

Du skal bruge en loop (løkke), som tæller op til det antal kolonner,
du skal bruge og så skifter række - fx:

Response.Write "<table>" & vbcrlf

i = 0
Do While not rs.eof
   If i mod 3 = 0 Then
      Response.Write "<tr>" & vbcrlf
   End If
   i = i + 1
   Response.Write "<td>" & rs("feltnavn") & "</td>" & vbcrlf
   If i mod 3 = 0 Then
      Response.Write "</tr>" & vbcrlf
   End If
   rs.MoveNext
Loop

' Den sidste del bruges til at køre tabelrækken færdig
' hvis antallet af poster ikke kan deles med antallet
' af kolonner.

If Not i mod 3 = 0 Then
   Do While Not i mod 3 = 0
      i = i + 1
      Response.Write "<td>&nbsp;</td>" & vbcrlf
   Loop
   Response.Write "</tr>" & vbcrlf
End If

Response.Write "</table>" & vbcrlf

Ideen er, at <table>/</table> ligger uden for loopen. Dit recordset
(rs) køres så igennem - sammmen med en tæller (i), og hver gang i kan
deles med 3 skiftes række.
Det kan laves med forskellige loop-typer (og mere eller mindre fikst),
men ideen er den samme.

Good luck!

--
Jørn Andersen,