MS SQL Server
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 23-11-02 14:11

Hejsa

Nu kender jeg ikke så meget til MS SQL Server i praksis og ville derfor
gerne vide, om den kan køre på et Linux-system.
Herudover, kan i nævne noget om de væsentligste forskelle mellem MS SQL
Server og MySQl, som jeg kender?

Mvh. Daniel J.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 14:45

Som svar på skriblerier forfattet af Daniel Jacobsen

> Nu kender jeg ikke så meget til MS SQL Server i praksis og ville
> derfor gerne vide, om den kan køre på et Linux-system.

Nej M$...

> Herudover, kan i nævne noget om de væsentligste forskelle mellem MS
> SQL Server og MySQl, som jeg kender?

mySQL leverer et noget mindre fodaftryk end MSSQL på systemet

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-11-02 15:01

Peter Lykkegaard wrote :

> Som svar på skriblerier forfattet af Daniel Jacobsen

> Nej M$...

?

ja ... jeg er klar over, hvad du mener - er blot overrasket over at se
dig skrive det :) [1]

> mySQL leverer et noget mindre fodaftryk end MSSQL på systemet

Synes du ikke, at du skylder at forklare lidt mere om forskellene ? Der
er jo "store" forskelle i deres respektive implementation af SQL(92), de
er forskellige i forbindelse med anvendelse af SPs, "pakker" som kendes
fra ORACLE og andre ting.

[1] http://www.penny-arcade.com/view.php3?date=2002-07-22&res=l
Det er ikke dig, vel ? ;)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 16:19

Som svar på skriblerier forfattet af Jesper Stocholm

> ?
>
> ja ... jeg er klar over, hvad du mener - er blot overrasket over at se
> dig skrive det :) [1]

Det er hurtigere og nemmere at skrive M$ end Microsoft

Min afhængighed af en stor del amerikansk produceret software er udelukkende
af historiske og arbejdsmæssige årsager

> Synes du ikke, at du skylder at forklare lidt mere om forskellene ?
> Der er jo "store" forskelle i deres respektive implementation af
> SQL(92),

mySQL er stærkt på vej mht transactions og nestede SQL statements
T-SQL i MSSQL kan vist ikke sammenlignes med andre RDBMS implementeringer
imho

Efter min mening er den væsentligste forskel mindre krav til hardwaren -
hvis man overvejer om man skal bruge mySQL eller MSSQL, så vil mySQL sikkert
være fortrinlig

Der er så mange parametre involveret at behovet skal afdækkes ret præcist
for at kunne afgive et brugbart svar

> de er forskellige i forbindelse med anvendelse af SPs,
> "pakker" som kendes fra ORACLE og andre ting.

Det var en sammenligning med MSSQL der blev spurgt efter

> [1] http://www.penny-arcade.com/view.php3?date=2002-07-22&res=l
> Det er ikke dig, vel ? ;)

Jeg er måske lidt træt i dag
Men jeg fatter ikke lige den stribe sammen med din kommentar - please kan du
ikke uddybe evt gerne pr email
Det sjove forsvinder sikkert, såeeh hvis du ikke svarer er du tilgivet
alligevel

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 23-11-02 16:14

Øhhh kan jeg få en nærmere forklaring ????

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 16:51

Som svar på skriblerier forfattet af Daniel Jacobsen

> Øhhh kan jeg få en nærmere forklaring ????

På?

MSSQL kan kun afvikles på Microsoft OS
Server -> Workstation -> CE

På et tidspunkt havde Compaq nogle 64bit bokse (Alpha - tidligere Digital)
som MSSQL også kunne køre på - temmelig heftige efter datidens normale Intel
standard
Men OS var stadig fra Microsoft (64bit) - svjh
Microsoft supportere ikke længere Alpha platformen

Hvad skal du bruge databasen til?
Så vil det være nemmere at komme med nogle råd

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 23-11-02 18:33

Databasen skal bruges af en J2EE-applikation, der vil fungere som bro mellem
et website og nogle interne systemer.

/Daniel J.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 19:20

Som svar på skriblerier forfattet af Daniel Jacobsen

> Databasen skal bruges af en J2EE-applikation, der vil fungere som bro
> mellem et website og nogle interne systemer.

Dvs ingen kritiske data du ikke kan undvære, eller?
Hvis du gerne vil bruge en anden platform end Win2K så er der andre og måske
bedre end alternativer MySQL

MSSQL kan replikere data mellem flere bokse og er god til heterogene data
Dvs du kan bruge MSSQL som connector til forskellige rdbms

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 23-11-02 20:30

> Dvs ingen kritiske data du ikke kan undvære, eller?
Er det du siger, at MySQL ikke er sikker nok, men MS SQL er, eller forstår
jeg det rigtigt?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-02 22:33

Som svar på skriblerier forfattet af Daniel Jacobsen

> Er det du siger, at MySQL ikke er sikker nok, men MS SQL er, eller
> forstår jeg det rigtigt?

Kommer an på hvad du definerer mht "sikker"
MSSQL kan rulle en backup ind med alle transactioner indtil et bestemt
klokkeslet

Har du en datastorage hvor du kan hente data fra andre systemer i tilfælde
af nedbrud, så er dette ikke relevant
Omvendt hvis din webløsning samler transactioner op i forbindelse med fx
handel, så er det da yderst relevant
Jeg ved ikke om MySQL kan tilbyde noget lignende

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-11-02 05:24

Hej.

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> handel, så er det da yderst relevant
> Jeg ved ikke om MySQL kan tilbyde noget lignende

Tag et kig på SapDB, den kører fortrinligt på bla. *nix.

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-11-02 11:55

Daniel Jacobsen wrote:

> Nu kender jeg ikke så meget til MS SQL Server i praksis og ville derfor
> gerne vide, om den kan køre på et Linux-system.

Næ - men man kan til gengæld godt have noget programkode på Linux, der vha.
ODBC eller andet henter data fra en Windows-server med Microsoft SQL Server
installeret. Om det overhovedet er relevant, ved jeg ikke, for du har ikke
skrevet, hvad du vil bruge det til.

Hvis dit mål bare er at finde en Linux-databaseserver, der kan lidt mere end
MySQL, så skulle du måske se lidt nærmere på PostgreSQL (eller evt. SapDB,
som en anden foreslog).

--
Jonas Koch Bentzen