Halogenlamper...
Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-11-02 13:41

Hejsa,

Glad går man igang med at bore hul i loftet til montering af mine nye
halogenlamper. Tænkte ikke nærmere over at mit loft består af almindelig
loftsplader, og et ekstra lag træplader oven på (dvs. i alt cirka dobbelt så
tykke som normalt).

Det er først da jeg skal montere lampen at problemet går op for mig - de
bøjler der er i lampehuset er åbenbart designet så de kun "virker" med en
enkelt plade. Pokkers også! Man kan ikke "bare" fjerne den øverste træplade
da der er tale om en lang plade der går ind under spær og alt muligt.

Jeg går ikke ud fra at det er enormt usædvanligt med sådan et "dobbelt" loft
- så jeg tænkte - er der nogen der ved hvad "man" normalt gør for at montere
lamperne??

Alle forslag er usædvanligt velkomne...

** Lars

Fra : Jensen

Dato : 23-11-02 14:44

"Lars Knudsen" <lars@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

loft
> - så jeg tænkte - er der nogen der ved hvad "man" normalt gør for at

Du kan ikke pille de der fjederklemmer af og så give dem en skrue i hver
side istedet?

Jensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-11-02 16:39

Jensen,

"Jensen" <jtn@privat.dk> wrote in

> Du kan ikke pille de der fjederklemmer af og så give dem en skrue i
> hver side istedet?

Jo - det var lige netop det man kunne. Fandt jeg også ud af efter at have
gloet lidt mere på lampen... "Ahha.. Huller! De må kunne skrues fast!" - og
det kunne de faktisk.

Tak for hjælpen

** Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-11-02 15:36

Lars Knudsen wrote:

> [...]
> med en enkelt plade.
>
> - er der nogen der ved hvad "man" normalt gør for at montere

Skær et lidt større hul i loftet, skær en ring af en træplade af
passende tykkelse og monter lampen deri, og skrue ringen fast til
loftet.

Det kommer selvfølgelig til at se anderledes ud pga. den ekstra ring,
den kan f. eks. males forinden i en afvigende farve.

Venlig hilsen
Erik Olsen