Download af linux i DK ?
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 03-03-01 12:23

Hejsa

Jeg vil lege lidt med linux. Og har engang snuset til Redhat 6.0.

Men nu vil jeg gerne hente en nyere version.
Er der nogen der ved hvor den kan hentes, helts på en dansk server, da jeg
har prøvet fra ftp.redhat.com, men jeg kan ikke hente med mere end 6-7kb/s
og det tager sku lidt lang tid, når jeg normalt henter med 30-32KB/s

Nogen ideer ?

Mvh

Tim

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-03-01 12:27

Tim Hoffmann skrev:

> Jeg vil lege lidt med linux. Og har engang snuset til Redhat 6.0.
>
> Men nu vil jeg gerne hente en nyere version.
> Er der nogen der ved hvor den kan hentes, helts på en dansk server

Det første, man gør, er da at finde nogle mirrors. Det tog mig mindre
end et minut at finde http://redhat.com/download/mirror.html.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 03-03-01 16:03

> Det første, man gør, er da at finde nogle mirrors. Det tog mig mindre
> end et minut at finde http://redhat.com/download/mirror.html.
Argh. Jeg er dum
Jeg har set lidt på de 2 der ligger i DK, men jeg kan ikke finde ISO filerne
som ligger på ftp.redhat.com
jeg fandt et katalog der hed redhat 7.0 i386 ----- derudaf. Men når jeg så
klikker på det, så får jeg at vide det ikke er et katalog, og så sker der
ikke mere

Er der nogen der måske skulle ligge inde med et link til de 2 ISO filer man
skal bruge ?

Mvh

Tim

Fra : Niels Bachmann

Dato : 03-03-01 16:50

kig på ftp://sunsite.auc.dk

Niels
--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk
"Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Tim Christensen

Dato : 03-03-01 19:57

"Tim Hoffmann" <tim@hoffmann-data.dk> wrote in message
> [...]
> har prøvet fra ftp.redhat.com, men jeg kan ikke hente med mere end 6-7kb/s
> og det tager sku lidt lang tid, når jeg normalt henter med 30-32KB/s

ftp.sunet.se er godtnok svensk, men den er hurtig og er mirror for en lang
række Linux distibutioner og andet godt.

Mvh

Tim

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 03-03-01 20:18

> ftp.sunet.se er godtnok svensk, men den er hurtig og er mirror for en lang
> række Linux distibutioner og andet godt.
Taak. Jeg er nu igang med at hente, og jeg skal til at "lege" om 14 timer og
2 minutter kan jeg se

Jeg takker for hjælpen

> Mvh
>
> Tim