opløfte i potens
Fra : Michael Hvidtfeldt

Dato : 03-03-01 11:48

Hej alle

Hvordan bærer jeg mig ad med at opløfte et tal til en potens i Flash5
f.eks. 2^n. Den syntaks jeg lige har skrevet dur nemlig ikke.

Michael Hvidtfeldt

Fra : lars gregersen

Dato : 03-03-01 16:11

Som jeg kan se i Flash 5 er der ikke et math objekt til dette..men kan du
ikke beregne det på en anden måde.
Hvis Jeg har forstået potens regning i mine yngre år er det tallet ganget
med potens en eller anden værdi.
Ville nedstående så ikke kunne bruges..der er kun et simpelt eksempel:

first = Number(_root.beregn);
second = Number(first*first);

Dette opretter potensen i anden af et hvilken som helst indtastet tal.
Lars

Fra : Michael Hvidtfeldt

Dato : 04-03-01 10:17

Hej Lars

Dit eksempel er godt nok hvis man vil have opløftet et variabelt tal i en
fast potens, men jeg skal bruge det modsatte, ja faktisk et valgfrit tal
opløftet til en valgfri potens.
Ved hjælp af Gyldendals den røde engelskordbog har jeg imidlertid fundet ud
af at der rent fakisk er sådan et matematisk objekt. Det hedder pow og
opløfter x i y.
Nu ser min formel til beregning af månedlige afdrag på et lån variabel
l'øbetid men med fast rente på 9% således ud:
amount*Math.pow ( 1.09, n )/(12*n)

Hilsen Michael

Fra : emil

Dato : 05-03-01 00:31