Win 98<>win xp
Fra : JVJ

Dato : 22-11-02 19:01

Hej ng

Med frygt for at det har været omtalt tidligere i denne ng, ber jeg om nogle
hint's. Jeg orker ikke at gennemtrave 1.000.000 meddelser.

Mit problem er at jeg på 2 pc'er ikke kan få dem til at se hinanden over
lan.
Begge pc'er har forbindelse til nettet via en switch og DK-TV's kabelmodem
(antennenet).
PC 1 er en ældre win 95 og pc 2 er en ny win xp home begge pc'er får tildelt
en ip adresse.
Jeg forventede, at de skulle kunne se hinanden via Netbios, som er
installeret på pc1 og aktiveret på pc2.
Jeg havde det til at virke i onsdags, og her i eftermiddags konne pc1 se pc2
og printe på pc2' printer. men nu virker det ikke igen.

Er der nogen der har et godt råd, pået eller andet jeg har overset?

Hilsen Per

På Jørgens PC med win xp d

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 22-11-02 19:13

"JVJ" <rk-JVJ.nospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng
>
> Med frygt for at det har været omtalt tidligere i denne ng, ber jeg om
nogle
> hint's. Jeg orker ikke at gennemtrave 1.000.000 meddelser.

tror du så vi gider bruge tid på at svare? ;)

> [...]
pc2
> og printe på pc2' printer. men nu virker det ikke igen.

Du bruger sikkert TCP/IP som protokol og de ip´er du får fra din ISP er
sikkert ikke i samme subnet altid....

Installer en alternativ protokol ved siden af TCP/IP, som fx. Netbeui eller
IPX/SPX

Ellers: http://www.net-faq.dk

--

Stig Meyer Jensen