Skifte baggrundsfarve i form-felter
Fra : Per Adamsen

Dato : 22-11-02 17:16

Jeg har brug for lidt hjælp til at ændre baggrundsfarven i et
form-felt. Min tanke er, at alt efter hvilken værdi felten får,
så skal felten få en bestemt baggrundsfarve.

Kan nogen derfor hjælpe med at fuldende følgende linie?

document.myForm.myInput.? = "red";

På forhånd tak!

/Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Winther

Dato : 23-11-02 11:32

"Per Adamsen" <pa@asetek.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> så skal felten få en bestemt baggrundsfarve.
>
> Kan nogen derfor hjælpe med at fuldende følgende linie?

Hej Per

Du skal benytte document.myFrom.myInput.style.backgroundColor = "red";

Har inkluderet lille eksempel.

function changeColor( formElement, value ) {
if ( value == 0 ) { /*Hvis du har mange values/farver benyt case!*/
formElement.style.backgroundColor = "red";
}
else {
formElement.style.backgroundColor = "blue";
}
}
<input type="Text" id="changeColorElement" onChange="changeColor( this,
this.value );">

Venlig Hilsen

Jacob Winther

---