acces og asp
Fra : Laila Friborg

Dato : 22-11-02 08:52

Ok. her kommer det..

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvorfra jeg vil sælge fiskegrej. Jeg har
oprettet en tabel over mine varer...men så er problemet det at flere af de
enkelte varer findes i flere forskellige farver og størrelser. Det ser
umiddelbart ud til at jeg skal oprette en helvedes masse varenumre i min
tabel... Har I en ide til hvordan man nemmest kommer over dette?

Det giver mig bøvl med hjemmesidens design, hvis jeg skal oprette så mange
varenumre, da jeg helst vil have at man ligesom på denne side:
http://www.godtgrej.dk/produkt.lasso?id=03-02-020 udvælger farver og
størrelser i en menu, efter at man har kredset sig ind på varen....men jeg
aner ikke hvordan jeg skal lave det sådan (jeg er rimelig nu i faget, som I
nok kan høre). Jeg bruger ASP VBASIC til at "linke" tabellen og hjemmesiden
sammen.

Hilsen Laila - Den desperade

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 09:59

Laila Friborg skrev:

> Ok. her kommer det..

[snip - kopi af indlæg i <news:dk.edb.database.ms-access>,

> Hilsen Laila - Den desperade

Hej Laila. Du har sendt det samme indlæg til flere grupper. Selv om
du er desparat er det en dårlig idé. Det er sjældent nødvendigt,
men hvis du alligevel vælger at sende til flere grupper skal det
*altid* ske med krydspost og så godt som altid også med tilhørende
FUT (Opfølgning til) den mest relevante gruppe. Når du sender det i
adskilte indlæg - som du har gjort her - kan brugerne i de to
grupper ikke se hvad der er blevet svaret i den gruppe de ikke
følger (eller ikke lige har læst på det tidspunkt de ser
indlægget). Dermed risikerer man at spilde tid på at svare på
spørgsmål der allerede er besvaret i en anden gruppe.

Kig forbi <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html> og evt.
<http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html> hvor der er
information om gruppevalg og krydspostning.

PS: Der er foreløbig to svar på dit indlæg i databasegruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen