Tegn som [ og '
Fra : Christian Glantz

Dato : 21-11-02 21:27

Hej hvordan kan jeg sende [ og ' til databasen uden den laver
vrøvl??

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-02 21:46

Christian Glantz skrev:

> Hej hvordan kan jeg sende [ og ' til databasen uden den laver
> vrøvl??

[ (firkantparantes) bør ikke give problemer - forudsat at det er
inde i en strengvariabel. ' (enkelt anførselstegn) skal escapes for
ikke at blive forvekslet med et anførselstegn der indkapsler en
streng.

strFelt = Replace(strFelt, "'", "''") klarer ærterne (' skal
erstattes med 2 x ').
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Christian Glantz

Dato : 21-11-02 22:22

Tak

> strFelt = Replace(strFelt, "'", "''") klarer ærterne (' skal
> erstattes med 2 x ').

har jeg fået til at virke
men kan ikke få [ til at virke, har lært ASP via. eksempler så ved
ikke hvad en strengvariabel er, kan måske være derfor.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-02 23:04

Christian Glantz skrev:

> men kan ikke få [ til at virke, har lært ASP via. eksempler så
> ved ikke hvad en strengvariabel er, kan måske være derfor.

Prøv at fortælle hvad der går galt. Se evt. her
<http://www.asp-faq.dk/article/?id=41> for en ide til hvad der er
relevant at tage med.

Kommer lige til at tænke på - hvilken database drejer det sig om?
Og hvad skal du bruge [] til? Firkantklammerne _kan_ bruges til at
markere feltnavne der ellers ville blive fejlfortolket - fx på
grund af mellemrum eller bindestreg( [instrument 1], [cpr-nr])
eller på grund af forveksling med et reserveret ord ([date], [by]).
I alle andre tilfælde er klammer dog ikke nødvendige - dvs.
SELECT [navn], [adresse] FROM [personer] er ikke bedre end