mount af diske ved boot
Fra : Hans Skjalm

Dato : 21-11-02 19:51

Når jeg booter min Linux SuSE er mine 3 windows-diske automatisk mountet.

Kan man ikke slå det fra et sted?

mvh
Hans

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-11-02 20:15

"Hans Skjalm" <hskjalm@image.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg booter min Linux SuSE er mine 3 windows-diske automatisk mountet.
>
> Kan man ikke slå det fra et sted?

Joda, kig i /etc/fstab.

Mvh Jan

Fra : Hans Skjalm

Dato : 21-11-02 22:04

Jan Larsen wrote:
> "Hans Skjalm" <hskjalm@image.dk> skrev i en meddelelse

> Joda, kig i /etc/fstab.
>
> Mvh Jan

Tak for dit svar.
Nu er jeg nybegynder og jeg kan da godt se at det har noget med mine
diske at gøre.
Men jeg blev ikke klogere af at læse i 'fstab'

Kan du specificere det lidt nærmere hvad det er jeg skal skrive?

Mvh
Hans

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-11-02 22:37

> [...]
> Men jeg blev ikke klogere af at læse i 'fstab'
>
> Kan du specificere det lidt nærmere hvad det er jeg skal skrive?

Du skal fjerne dine windows driv fra fstab eller skal de være noauto.

Mvh Jan

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-11-02 22:53

On Thu, 21 Nov 2002 22:03:34 +0100, Hans Skjalm wrote:

> Men jeg blev ikke klogere af at læse i 'fstab'
> Kan du specificere det lidt nærmere hvad det er jeg skal skrive?

Måske denne tekst kan hjælpe dig lidt:
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/etc-fstab-filen.html

Du retter med en text editor, dvs. du logger ind som root, og skriver fx.
pico /etc/fstab

Jeg mener dog YaST har et punkt der omhandler partisioner.

/Bo