OTT Annoncering: dk.edb.programmering.dotn~
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 21-11-02 19:47

Styregruppen annoncerer herved et "Oplæg Til Trafik" (OTT) for
dk.edb.programmering.dotnet.

Alle interesserede i dk.edb.programmering.dotnet bedes poste et indlæg
i dk.edb.programmering hvor de nævner de emner de gerne vil diskutere,
og svare på de øvrige indlæg der fanger deres interesse. Subject /
emne linien for indlæggene bør starte med [dk.edb.programmering.dotnet]
så de er lette at finde for interesserede, og lette at filtrere fra for
andre.

Yderligere opfordres alle interesserede i at kontakte ligesindede, og
bede dem deltage i diskussionen, hvis de ønsker oprettelse af
dk.edb.programmering.dotnet.

Hvis der efter styregruppens skøn er kommet gang i en god debat senest
13.12.2002 vil dk.edb.programmering.dotnet blive oprettet på bagrund af
nedenstående forslag.

OTT er en af de metoder styregruppen bruger til at vurdere interesse
for nye grupper, hvor der ikke i forvejen er tilstrækkelig eksisterende
trafik om emnet.

For yderligere information om OTT, læs venligst:
http://www.usenet.dk/otd/ott.html

1. gruppenavn:
dk.edb.programmering.dotnet

2.Beskrivelse:
Diskussion af programmering til .Net Framework

3. Fundats:
Formålet med gruppen er at skabe et dansksproget forum for diskussion
af og hjælp til .Net-programmering

Oplagte emner er:
MSIL
CLI
asp.net
anvendelse af framework'ets namespaces og klasser
andre .Net-relaterede emner

Ønskes ikke:
Kildekode som vedhæftede filer. Disse kan med fordel postes i
dk.binaer

Da .Net spænder over mange områder, så anbefales det, at man bruger
en sigende formulering i indlæggets emne.

4. Begrundelse:
..Net er et nyt programmeringsframework, hvis antal af brugere og dermed
antal indlæg efterhånden retfærdiggør egen gruppe. I øjeblikket er
eksisterende trafik spredt over flere grupper, og manglen på en dansk
gruppe får de eksisterende brugere til at søge til fx
microsoft.public.dotnet.*-hierarkiet for at få hjælp . Dertil kan .Net-
programmering være svær at klemme ned i de eksisterende grupper, da
hverken dk.edb.internet.webdesign.serverside.* eller
dk.edb.programmering er oplagte.

5. Eksisterende trafik:
Eksisterende trafik er fortrinsvist i
dk.edb.programmering
dk.edb.programmering.c
dk.edb.programmering.basic.visual-basic
dk.edb.programmering.java
dk.edb.internet.webdesign.serverside
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
microsoft.public.dotnet.framework.aspnet

6. Navneforslag:
dk.edb.programmering.dotnet

7. Moderering:
Nej

Diskussionsperiode:
08. okt. 2002 - 8. nov 2002

9. Forslagsstiller(e):
Jesper Stocholm (http://stocholm.dk)

Denne annoncering er underskrevet med min egen personlige PGP nøgle,
som kan findes på alle nøgle-servere i verden (fx. www.pgp.dk).

Alt, der er officielt fra styregruppen, underskrives med det
pågældende medlems personlige nøgle, eller gruppens fælles nøgle. Alt
der ikke er PGP underskrevet, kan betragtes som personlige holdninger.

Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 11:14

Til brugerne af dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Jeg har hermed tilladt mig at fjerne FUT til dk.admin, da der er et par
ting, som "lige skal overståes først". Jeg har også fjernet FUT, da jeg
frygter, at der er flere, der som jeg ikke har kunnet læse denne post pga
krydspost til omkring 10 grupper. Dermed røg indlægget i hvert fald i mit
kill-filter.

Som nogle af jer ved, så har jeg i de sidste par måneder presset på for
at få oprettet en nyhedsgruppe til .Net programmering. I de sidste par
uger har styregruppen for det danske usenet-hierarki diskuteret mit
endelige forslag, og de er kommet frem til, at de ikke mener, at der pt.
er trafik nok til at retfærdiggøre en gruppe. Derfor er det nu vores
opgave at få skabt den nødvendige trafik i gruppen dk.edb.programmering,
så gruppen kan oprettes.

<vigtigt>
   Derfor vil jeg opfordre alle til at poste de indlæg de måtte
   have om .Net-relaterede emner i gruppen dk.edb.programmering
   samt starte indlæggets emne med [dk.edb.programmering.dotnet].
   Endvidere bør tråde, der har udviklet sig fra ASP-snak til
   .Net-snak FUT'es til dk.edb.programmering - evt med ændret
   emnelinie, så den starter med [dk.edb.programmering.dotnet].
</vigtigt>

Man kunne frygte, at styregruppen senere udelukkende vil kigge efter
eksisterende trafik i netop dk.edb.programmering, så derfor er er det
vigtigt, at AL trafik sendes herfra og over i gruppen.

Herunder er - i strid med al netikette - citeret hele Svends indlæg i
tilfælde af, at jeg ikke er den eneste, der ikke har kunnet se indlægget.
Jeg håber på jeres forståelse herfor.

/Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
http://asp-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 11:34

Jesper Stocholm skrev:

> Jeg har også fjernet FUT, da jeg frygter, at der er flere, der
> som jeg ikke har kunnet læse denne post pga krydspost til
> omkring 10 grupper. Dermed røg indlægget i hvert fald i mit
> kill-filter.

Samme her. Det er faktisk en af standardindstillingerne i Xnews -
kill crossposts to more than 5 groups.

> <vigtigt>

Læst og forstået

> Herunder er - i strid med al netikette - citeret hele Svends
> indlæg i tilfælde af, at jeg ikke er den eneste, der ikke har
> kunnet se indlægget. Jeg håber på jeres forståelse herfor.

Send lige et msgID en anden gang. Bundciteringer bliver hos mig
erstattet af linjen
[(full)quote behind posters text deleted by Morver] - så
- uanset om det er relevant eller ej.

Hvis der er andre end mig der heller ikke kan læse indlægget i
Jespers citat kan de bruge følgende link:
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 11:45

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Samme her. Det er faktisk en af standardindstillingerne i Xnews -
> kill crossposts to more than 5 groups.

præcist ... 5 grupper var også tærsklen for mig :) ... og det var
faktisk også med dig i tankerne, at jeg tænkte at der nok var flere
end os to, der ikke kunne finde indlægget.

> Send lige et msgID en anden gang. Bundciteringer bliver hos mig
> erstattet af linjen
> [(full)quote behind posters text deleted by Morver] - så
> - uanset om det er relevant eller ej.

ok ... :) Det var ment som en service for de læsere herinde, der
bruger OE. Så vidt jeg kan huske, så er OE ikke så brugervenlig
mht fremhivning af indlæg via reference-header eller news-links i
det hele taget.

> Hvis der er andre end mig der heller ikke kan læse indlægget i
> Jespers citat kan de bruge følgende link:

eller via google:

http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&group=dk.admin&selm=7e9qtucvu1qen01nq0m3lna63bahmp5l82%40dtext.news.tele.dk

--
Jesper Stocholm