MS Windows
briani 27239
Problemer med reinstallation af win98
Fra : Filip Skjerning

Dato : 21-11-02 19:32

Hej!
Jeg har problemer... Min Windows 98 gik først så meget i baglås, at jeg ikke
kunne få lov at starte den op. Scandisk fandt en masse mapper og filer, der
var i uorden, og derefter geninstallerede jeg Windows oven i den gamle
installation.
Det kom aldrig til at fungere helt godt - bl.a. kunne jeg ikke åbne Outlook
Express, så jeg prøvede at installere OE/IE igen. Men herefter kan jeg slet
ikke komme ind i Windows.
Når baggrundsbilledet på skrivebordet kommer frem under opstarten, kommer
der en fejlboks: "Explorer. Programmet har udført en ulovlig handling...",
og når man lukker den, sker der ikke mere. Så er der bare et
baggrundsbillede, men ingen menubjælke e.lign.
Jeg har prøvet at reinstallere Windows et par gange mere, men det gør ingen
forskel.

Er der nogle, der har et godt råd...?

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
http://www.skjerning.dk3.com

Fra : Pico

Dato : 21-11-02 21:54

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> jeg ikke kunne få lov at starte den op. Scandisk fandt en masse
> mapper og filer, der var i uorden, og derefter geninstallerede jeg

Har du overvejet at lave en format og begynde helt forfra ?
Efter det du beskriver virker det som der er noget en installation
oveni ikke kan fiske.
Pico

Fra : Henning Sørensen

Dato : 22-11-02 11:02

"Filip Skjerning" <skjerning@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> baggrundsbillede, men ingen menubjælke e.lign.
> Jeg har prøvet at reinstallere Windows et par gange mere, men det gør

Hej !
Du er uden tvivl rendt ind i det sædvanlige problem med windows; at der med
tiden kommer et syndigt rod i dens filer !!
Jeg brugte sidste nat i selskab med jvtools, ad-aware samt regedit og nu kan
min Me (98..) køre igen. Der kommer simpelthen en masse skrammel ind i
windows' opsætning hver eneste gang du installerer et program/spil !

Jeg ville prøve at få sat skik på installationen ved at starte i fejlsikret
tilstand
og så ellers rydde op - kan i den forbindelse varmt anbefale jvtools !
Det tager ikke længere tid end en ny installation er er - næsten - lige så
godt !
Husk dog at være kritisk med hensyn til hvad programmet får lov at fjerne
!!!

Håber det lykkes for dig.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Thore

Dato : 22-11-02 12:56

On Fri, 22 Nov 2002 11:01:35 +0100, "Henning Sørensen" <hkks@privat.dk>
wrote:

>og så ellers rydde op - kan i den forbindelse varmt anbefale jvtools !

Søgning på google efter "jvtools" giver ca 12-13 links, der for det
meste henviser til russisk java ?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Henning Sørensen

Dato : 22-11-02 17:46

"Thore" <Zdinotec@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Søgning på google efter "jvtools" giver ca 12-13 links, der for det
> [...]

Sorry...
Prøv : http://www.vtoy.fi/jv16/index.php

/Henning, Sydfyn.

Fra : Filip Skjerning

Dato : 22-11-02 16:37

"Henning Sørensen" <hkks@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> windows' opsætning hver eneste gang du installerer et program/spil !
>
> Jeg ville prøve at få sat skik på installationen ved at starte i

Jeg kan desværre ikke engang starte i fejlsikret tilstand. Jeg får stadig
samme fejlmeddelelse ang. Explorer undervejs og kan ikke komme videre.

Men ellers tak for rådet! Jeg havde håbet på at kunne undgå at starte helt
forfra med format osv. Men det kan godt være, jeg bliver nødt til at bide i
det sure æble.

- Filip