Ny tabel uden reload?
Fra : DiZaster

Dato : 21-11-02 17:16

Hej alle.
Jeg er først lige begyndt at rode med websider for en uges tid
siden. Var påbegyndt med frames, men fik at vide jeg skulle lave
dem i tabeller.
Nu er mit spørgsmål så. Da jeg lavede siden i frames, kunne jeg
beholde min top, menu, mens jeg feks. kun reloadede det
væsentlige. Men i min tabel ser det ud som om at jeg skal loade
hele siden hver gang jeg går til en ny side... Og det selvom at
min top, menu osv. er fuldstændig identisk. Er der en måde at
omgås dette på?
Håber i forstår hvad jeg mener. Ellers spørg endeligt. På
forhånd tak.

MvH
Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : DiZaster

Dato : 21-11-02 17:27

Hej igen.
Glemte at sige at hvis det er til nogen hjælp kan i se starten af
siden her http://dizaster.homepage.dk
Siden er meget tung (100kb), så derfor ville det lette det hele
meget hvis man kunne gøre nøjes med at loade det der reelt kun
ændrer sig. Det er kun link 26-50%, vodka, smirnoff der er lavet
indtil nu.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-02 21:40

DiZaster skrev:

> [...]
> hele siden hver gang jeg går til en ny side... Og det selvom at
> min top, menu osv. er fuldstændig identisk. Er der en måde at

Frames . Selvom siden skal hentes igen ved menuvalg er det dog
ikke samme belastning som første gang - billederne bliver
normalt hentet fra cache når man først har hentet dem én gang.

Bortset fra det så lyder 100kb af meget for en tom side. Har du
optimeret din grafik?

Sidste kommentar - man kan ikke gå tilbage i din menustruktur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : DiZaster

Dato : 22-11-02 01:21

Tak for dit svar.

Ja jeg synes jeg har gjort det jeg kan for at oprimere det. Jeg
bruger maks. 18-20 farver osv. Hvis du/i har nogle gode råd med
hensyn til det er i meget velkomne til at komme med dem
Nej som tidligere nævnt er det kun menu 26-50%, vodka og smirnoff
der er lavet. Vil ikke udbygge siden hvis den bliver for tung

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 10:07

DiZaster skrev:

[om billedoptimering]
> Ja jeg synes jeg har gjort det jeg kan for at oprimere det.
> Jeg bruger maks. 18-20 farver osv. Hvis du/i har nogle gode
> råd med hensyn til det er i meget velkomne til at komme med
> dem

Er billedet skaleret i den størrelse det bliver brugt i?
Hvor høj JPEG-kompression har du brugt?

[om navigation]
> Nej som tidligere nævnt er det kun menu 26-50%, vodka og
> smirnoff
> der er lavet. Vil ikke udbygge siden hvis den bliver for tung

Jeg mener blot at det er uheldigt at man kan bevæge sig ind i en
menustruktur uden at kunne komme tilbage igen.

NB: Hvis du citerer lidt af teksten når du svarer på indlæg bliver
det lettere at se hvad du kommenterer. Prøv at se hvordan jeg har
gjort ovenfor - eller se min signatur (overskrifterne i [] var ikke
nødvendige hvis du have citeret lidt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen