Access Point eller Wireless Router
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 21-11-02 15:20

Overvejer snart at anskaffe mig noget trådløst netværksudstyr. Nu ser jeg,
at en trådløs router kan købes lige så billigt som et Access Point.
Er der nogen idé i 'kun' at købe et Access Point, når man kan få en router
med i prisen. (Eksempelvis 3Coms OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway,
der nu kan købes til 1.175 kr., mens 3Coms AirConnect Wireless Access Point
2.0, der koster ned til 1.233 kr.).
Mit udstyr er den Efficient Networks-router, der fulgte med TDC ProAccess
(så jeg har altså en router) og to stationære pc'er, som er forbundet til
internet og i indbyrdes netværk via Efficient Networks-routeren. Men jeg vil
også gerne have mulighed for at koble 1-2 bærbare pc'er på, uden at være
afhængig af kabler.
Hvad er det bedste køb?

Venligst
Peter

Fra : KaPoW

Dato : 21-11-02 21:45

> [...]
> med i prisen. (Eksempelvis 3Coms OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway,
> der nu kan købes til 1.175 kr., mens 3Coms AirConnect Wireless Access

Hvis du køber en 3Coms OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway
så kan du jo undvære "den gamle" router, og spare lidt op el regningen, det
koster trods alt
lidt

Har selv lige købt sådan en, og jeg må tage hatten af for 3com, det virkede
første forsøg

VH HJ