Gennemløbe en string?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 21-11-02 11:44

Hej... mit sidste indlæg røg et forkert sted hen... Beklager...

Nå, men jeg vil altså til at lave Hangman i ASP, og skal derfor
have en mulighed for at checke de bogstaver der bliver valgt og
dem der er i ordet. Ordet der skal gættes har jeg tænkt mig at
lægge ind i en string, om lade det valgte bogstav se efter i den
string om bogstavet findes, men hvordan gennemløber jeg en string
for et bestemt bogstav?

mvh.
Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Næsager

Dato : 21-11-02 11:54

> [...]
> lægge ind i en string, om lade det valgte bogstav se efter i den
> string om bogstavet findes, men hvordan gennemløber jeg en string

If InStr(strWord,strChar) Then
Problemet med InStr er at den løber hele din string igennem dvs. at hvis
strWord = "hulabula" og strChar = "l" vil du i realiteten finde to.

--
Venlig hilsen
Andreas Næsager

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 21-11-02 17:58

> [...]
> Problemet med InStr er at den løber hele din string igennem dvs. at hvis
> strWord = "hulabula" og strChar = "l" vil du i realiteten finde to.

Det gør heller ikke noget, når det nu er Hangman jeg vil lave...

1000 tak for hjælpen!