scrollbar & DHTML ?
Fra : Chrisser

Dato : 20-11-02 13:01

På en side har jeg et textarea som brugeren, via en genvejstast, kan gøre
større ( i højden ). Derved forskubbes resten af indholdet nedad - det er
fint nok.
Men på selv samme side har jeg ingen scrollbars ( der er ikke brug for nogen
og da jeg har scrollbars på en iframe et andet sted på siden virker de blot
forvirrende ).
Problemet er så at når mit textarea forstørres, så ryger det nederste
indhold ned under skærmen.
I dette tilfælde ville jeg gerne kunne sætte en vertikal scrollbar på siden,
som så kan fjernes igen når mit textarea igen skrumper.

Det kan jeg bare ikke helt finde ud af, jeg har fundet ud af at indsætte
begge scrollbars:
document.getElementById("body").style.overflow ="scroll";

- men kan jeg ikke nøjes med den ene ?

Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 20-11-02 14:30

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge scrollbars:
> document.getElementById("body").style.overflow ="scroll";

Det var vist egentlig den gale gruppe, mit kode foregår jo i et script...

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Fra : Chrisser

Dato : 20-11-02 14:47

> [...]
> >

> Det var vist egentlig den gale gruppe, mit kode foregår jo i et script...
>

> FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Ok, så skal den jo også lige derover - det går godt idag

Fra : Brian Hjøllund

Dato : 20-11-02 15:09

> document.getElementById("body").style.overflow ="scroll";

Prøv med document.body.style.overflowX = "scroll"; istedet for
Mener dog kun at det virker i IE ;)

/Brian
http://www.hybreed.net

Fra : Chrisser

Dato : 20-11-02 15:19

"Brian Hjøllund" <admin@hybreed.net> skrev i en meddelelse

> Prøv med document.body.style.overflowX = "scroll"; istedet for
> Mener dog kun at det virker i IE ;)

Virker perfekt - det var nu overflowY jeg skulle have fat i ( det kunne jeg
helt selv regne ud....)

Og IE er rigeligt i dette tilfælde - for nu at komme "nogen" i forkøbet må
jeg hellere lige pointere at det er et internt system der KUN skal køre på
maskiner med IE.

Takker

Chrisser

Fra : Brian Hjøllund

Dato : 20-11-02 15:47

>Virker perfekt - det var nu overflowY jeg skulle have fat i ( det kunne jeg
>helt selv regne ud....)

Hehe, det var også mig der tågede rundt i horizontalt og vertikalt :D
Min fejl ;)
Men det er godt det virker :)

/Brian
http://www.hybreed.net

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-11-02 18:46

Såvidt jeg husker, så sørger "auto" for selv at indsætte scrollbars, hvor de
er nødvendige. Hvis det ikke virker, så kan du jo bare benytte X, Y, som du
allerede har fået foreslået :). Dog er "auto" cross-browser kompatibel.

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Chrisser

Dato : 21-11-02 08:09

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> allerede har fået foreslået :). Dog er "auto" cross-browser kompatibel.

Det er den ( cross-browser kompatibel ), men det har i mit tilfælde ingen
betydning.

- og så vidt jeg ved, så bevirker "auto" begge scrollbars, og jeg skulle kun
bruge den ene.

Men jeg vil da lige tjekke om man kan sætte "auto" for henholdsvis X og Y,
det ville spare noget kode et andet sted...

Chrisser