2 netkort, 2 hastigheder, hvorfor?
Fra : ..::jmj::..

Dato : 20-11-02 12:26

Davs

XP maskine har monteret 2 ens netkort (PCI 10/100 Mbit).
Det ene kort går til "Stofa", det andet til LAN.
"Stofa-kortet" kører uden problemer 100 Mbit, det andet nægter at køre
hurtigere end 10 Mbit.
Flår jeg "Stofa-kortet" ud, kører LAN-kortet uden problemer 100 Mbit.
Hvorfor?
Og hvad gør jeg for at få begge kort til at køre 100 Mbit samtidig?

PFT
Jørgen

Fra : Prince

Dato : 20-11-02 14:09

Har du prøvet at sætte kortene til fast at køre 100 Mbit ?
/Jan

Fra : ..::jmj::..

Dato : 21-11-02 06:30

"Prince" <prince@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at sætte kortene til fast at køre 100 Mbit ?
> /Jan
SNIP

Jep, så bliver den lakoniske meddelelse at der intet netværkskabel er!

...::jmj::..

Fra : Morten L.

Dato : 20-11-02 14:44

Dit stofa kabelmodem kan sikkert kun køre 10Mbit - kortene autodetecter
normalt hastigheden.

- og 10Mbit er rigeligt til Sofanet anyway

/Morten

Fra : ..::jmj::..

Dato : 21-11-02 06:33

"Morten L." <morten.nospam.lyckegaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dit stofa kabelmodem kan sikkert kun køre 10Mbit - kortene autodetecter
> normalt hastigheden.
>
> - og 10Mbit er rigeligt til Sofanet anyway
>
> /Morten

Det sjove er, at det er "Stofa-kortet" der kører 100 Mbit! LAN-kortet nægter
at bevæe sig over 10 Mbit, og det er et problem fordi der befinder sig 2
andre maskiner på den anden side af en hub... Og de kører 100 Mbit.

...::jmj::..

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 21-11-02 13:54

...::jmj::.. wrote:

> Det sjove er, at det er "Stofa-kortet" der kører 100 Mbit! LAN-kortet nægter
> at bevæe sig over 10 Mbit, og det er et problem fordi der befinder sig 2
> andre maskiner på den anden side af en hub... Og de kører 100 Mbit.

Er netkortene ens?
Deler de samme IRQ?
Er hub'en 10/100 Mbit/s?

Fra : ..::jmj::..

Dato : 21-11-02 17:25

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Er netkortene ens?
JA
> Deler de samme IRQ?
JA
> Er hub'en 10/100 Mbit/s?
JA

Har løst problemet ved at sætte en switch op i stedet for HUB'en.
Det hjalp, begge kort kører nu 100 Mbit.