hmmm. MS SQL og ASP - hvordan dælen....
Fra : Martin_P

Dato : 20-11-02 07:51

Jeg har installeret en MS SQL server bare sådan for at prøve, og jeg har
oprettet en database deri....
Derefter har jeg i ODBC oprettet en DSN, som hedder martin.dk - den henviser
til en sql server(som er sat til local - har også prøvet at vælge
servernavnet i drop down) og det hele virker perfekt - test af forbindelse
virker fint

Men nu kommer problemet :

Følgende kode:

<%
Conn. Open "DSN=martin.dk"

sql = "Select * from test"

Set rs = Conn.Execute(sql)

Do While not rs.EOF
response.write rs("navn")
response.write "<br>"
rs.movenext
loop

Conn.Close
Set rs = nothing
%>

Som ender i en HTTP500 fejl(giver ingen fejlmeddelelse - kun "Intern
Serverfejl"). Jeg har selvfølgelig en tabel der hedder test og en kolonne
deri der hedder navn.

Hvor ligger fejlen ??

Martin_P

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-11-02 08:22

"Martin_P" <mpXXX@alkaline-batteries.dk> wrote
> Som ender i en HTTP500 fejl(giver ingen fejlmeddelelse - kun "Intern
> Serverfejl"). Jeg har selvfølgelig en tabel der hedder test og en kolonne
> deri der hedder navn.

<http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>
Er du sikker på at din DSN peger på den rigtige database?

Forresten er det en dårlig ide at bruge en DSN, det er bedre at connecte
direkte til serveren med noget ala nedenstående:

objConn.ConnectionString = "Driver={SQL Server};Server=<IP
ADRESSE>;Database=<Databasenavn>;UID=<Brugernavn>;PWD=<Password>"

--
Jakob Andersen

Fra : Martin_P

Dato : 20-11-02 09:52

> <http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>
> Er du sikker på at din DSN peger på den rigtige database?
ja det er jeg rimelig sikker på - har gjort det 1 million gange før - dog er
det første gang jeg gør det med SQL
Men tak for linket - jeg fik nu at vide "Login Fails" men jeg forsøger lige
med din connection sting når jeg kommer hjem igen...tak for det!!

Martin_P

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-11-02 10:08

Som svar på skriblerier nedfældet af Martin_P :

> ja det er jeg rimelig sikker på - har gjort det 1 million gange før -
> dog er det første gang jeg gør det med SQL
> Men tak for linket - jeg fik nu at vide "Login Fails"

Bruger du MSSQL eller Windows authentication
Hvis MSSQL så _skal_ du sætte user/password properties på dit connection
object når du bruger DSN - det er vel en system DSN du har lavet? (det
regner jeg med

Men som Jakob skriver så er det bedre - at bruge OLEDB (dsnless)
Jeg mener at kunne huske at den gamle metode (DSN/ODBC) er eller bliver
depricated

Der er et væld af links til MSSQL/dsnless/oledb - prøv at søge via Google

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-02 09:45

Martin_P skrev:

> Følgende kode:
>
> <%
> Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> Conn. Open "DSN=martin.dk"

Der er mellemrum før Open - det skal væk.

> Som ender i en HTTP500 fejl(giver ingen fejlmeddelelse - kun
> "Intern Serverfejl").

IE skjuler den rigtige fejl hvis man ikke har fravalgt det. Se
hvordan på <http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>.

Se evt. også <http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen