Netværk til spilleaften
Fra : Pipeline

Dato : 20-11-02 02:41

Sidst mig og to af vennerne havde spille/netværksaften gik det mildest talt
ikke særligt godt. Vi kører alle med WinXPpro og 10/100mbit netkort. Vi
brugte en ældre hub som jeg ikke lige kan huske navnet på. Vores problemer
bestod i at det ikke var alle pc´ere der kunne finde hosten i forskellige
spil, og hvis det lykkedes så mistede man forbindelsen efter et par
minutter. De spil vi spiller/forsøger at spille er, Carmageddon TDR2000,
Delta Force LW, Quake3 samt Need For Speed Porche. Det er kun den ene af
pc´erne der er tilsluttet internettet (ADSL modem).

Derfor ville jeg lige høre om der et eller andet sted findes en trin for
trin-guide der fortæller hvordan man sætter WinXP op?
Vi har snakket om vi måske skulle købe en ny hub da vi mistænker den for at
være en kilde til problemerne, eller skal vi hellere investere i en switch?
Vi har mulighed for at få samlet en pc baseret på en AMD 300 mhz CPU til
evt. brug som server. Vil det kunne gøre netværket mere stabilt fremfor
udelukkende at bruge en hub/switch?

Gode råd modtages gerne, men en god guide til opsætning af netværk i XP
(protocoller etc.) ville være guld værd!

MVH
Pipeline

Fra : ..::jmj::..

Dato : 20-11-02 14:09

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gode råd modtages gerne, men en god guide til opsætning af netværk i XP
> (protocoller etc.) ville være guld værd!

Jeg ville undgå HUB'en og smække en switch på i stedet.
Hvis ikke alle maskiner kører samme hastighed på netkortet, kan de ikke se
hinanden når I bruger en HUB.
Ellers er der ikke mange hemmeligheder i det, så længe I sørger for at
maskinerne kører på i samme IP-adresse område.
Hvis det stort set går på at spille mod hinanden, behøver I ikke koncentrere
Jer om arbejdsgruppe-navn, men udelukkende om at være på samme IP-net (fx
192.168.0.x/255.255.255.0).

...::jmj::..

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-11-02 00:37

...::jmj::.. wrote:

> Hvis ikke alle maskiner kører samme hastighed på netkortet, kan de ikke se
> hinanden når I bruger en HUB.
Det er så ikke helt rigtigt:
- Hvis der er tale om en 10 Mbps hub kører alle forbindelser bare 10
Mbps og der er ingen problemer.
- Hvis der er tale om en 10/100 Mbps hub deles hubens porte op i to
segmenter; et på 10 Mbps og et på 100 Mbps og der bridges så mellem
disse segmenter. Heller ikke her er der nogle problemer.
- Hvis der er tale om en ren 100 Mbps hub (hvilket er meget lidt
udbredt) kan du ikke koble begge dele til.

MVH
Mads