Mozilla - skifte mellem faneblade
Fra : Michael Boysen

Dato : 20-11-02 00:02

Hej gutter/gutinder

Findes der en "tastaturmåde" at skifte mellem faneblade i Mozilla 1.1?
Da jeg brugte IE havde jeg ofte mange vinduer åbne, og kunne skifte med alt
+ tab - Denne mulighed savner jeg

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-11-02 00:27

Michael Boysen skrev bl.a.:

> Findes der en "tastaturmåde" at skifte mellem faneblade i Mozilla 1.1?
> Da jeg brugte IE havde jeg ofte mange vinduer åbne, og kunne skifte
> med alt + tab - Denne mulighed savner jeg

Ctrl + Tab.
Det også i mange andre programmer, hvor man skifter mellem flere filer,
billeder eller dokumenter.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-11-02 00:35

Lars Jørgensen skrev bl.a.:

> Ctrl + Tab.
> Det bruges også i mange andre programmer, hvor man skifter mellem flere
> filer, billeder eller dokumenter.

Nåja... og holdes shift nede samtidigt, bladrer man "baglæns". Praktisk hvis
man har mange tabs åbne, og lige bladrer én forbi.

--
Lars

Fra : Michael Boysen

Dato : 20-11-02 01:13

Lars Jørgensen skrev:

> Nåja... og holdes shift nede samtidigt, bladrer man "baglæns". Praktisk
hvis
> man har mange tabs åbne, og lige bladrer én forbi.

Hmmmmm enten er jeg en seriøs mongol, eller også passer det du skriver ikke

Når jeg prøver dit forslag markeres adresselinien.

Med shift + tab navigerer jeg rigtig nok "baglæns", men kun mellem links på
siden. Medtager jeg ctrl er jeg tilbage i adresselinien.

Har jeg misforstået noget?

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-11-02 00:40

Lars Jørgensen wrote:

> Ctrl + Tab.

Hvad gør man så i Linux med KDE, hvor Ctrl + tab har en anden funktion? Jeg
kan ikke finde noget om det i Mozillas menu.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jesper Harder

Dato : 20-11-02 01:33

"Michael Boysen" <rokkerne@forum.dk> writes:

> [...]
>
> Med shift + tab navigerer jeg rigtig nok "baglæns", men kun mellem
> links på siden. Medtager jeg ctrl er jeg tilbage i adresselinien.

Prøv Ctrl+PageDown og Ctrl+PageUp. Se også

<http://www.mozilla.org/docs/end-user/moz_shortcuts.html#tabbed_browsing>

Fra : Michael Boysen

Dato : 20-11-02 01:55

Jesper Harder skrev:
> Prøv Ctrl+PageDown og Ctrl+PageUp. Se også
> <http://www.mozilla.org/docs/end-user/moz_shortcuts.html#tabbed_browsing>

Bingo! - Mange tak.....lækkert link

Venlig hilsen
Michael Boysen