uklart vand
Fra : Mads Fl.

Dato : 02-03-01 18:09

en helt nystartet akvarium som ind til nu har stået i 1 ugen , uden
fisk men med en udvendig spandpumpe, som er fyld først med keramik,
spagnum og til sidst filtervat.,MEN vandte er meget grumset og uklart.
hvad kan jeg gøre for at forbedre den, indne jeg kommer fisk i,

Fra : Carsten Bøhrk

Dato : 02-03-01 19:38

On Fri, 02 Mar 2001 17:08:44 GMT, fleck@ofir.dk (Mads Fl.) wrote:
Spagnum kan farve vandet.

\carsten

> [...]
>spagnum og til sidst filtervat.,MEN vandte er meget grumset og uklart.
>hvad kan jeg gøre for at forbedre den, indne jeg kommer fisk i,

------
Fjern xxx ved mail.

Fra : Mads Fl.

Dato : 02-03-01 22:04

Ja farve, men vandet er uklart. grumset

Fra : Aardvark

Dato : 02-03-01 22:40

Kan også være spagnum....dvs. rester fra det...
og hvis dit spande-filter har en rimeligt tryk tilbage til akvariet...så får
det ikke lov til at bundfælde...

/Brian

Fra : Kent Christensen

Dato : 03-03-01 01:37

Hej

Er din Scalare stadig frisk efter den mærkelige "bums"?

Vh
Kent

Fra : Aardvark

Dato : 03-03-01 01:44

Ja, faktisk....gik til min Akvarie 'pusher' for at høre om problemet....han
svarede tørt....'er fisken sløv' ?

øh lidt...

'Ok.anyway...du har 3 Scalarer...2 er nok et par...så...kampe...kan gi'
skrammer...og det gir sår...og...det gir betændelse...'

Og jeg fik anbefalet :

"Tetra Medica" som 'genrelt' middel mod bla. sår....(og en masse andet)

Og det virkede...de har atter kræfter til at kæmpe ;-D

Læs: Jeg skal af med den ene Scalare...men hvilken af dem ? hehe

Fra : Aardvark

Dato : 03-03-01 01:56

Skal lige nævnes...at nævnte middel ikke er en reklame...OG at nævnte middel
farver hele Baljen GRØN...sjovt at se på (for mine unger ihvertfald) men
mindre sjovt for os andre ;-D

/Brian

Fra : Kent Christensen

Dato : 03-03-01 01:21

"Mads Fl." <fleck@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3a9fd302.1352234@news.inet.tele.dk...

> [...]
> spagnum og til sidst filtervat.,MEN vandte er meget grumset og uklart.
> hvad kan jeg gøre for at forbedre den, indne jeg kommer fisk i,

Hej Mads

Kan du have glemt at vaske gruset, før du kom det i akvariet? Selvom du
har købt renset grus, skal du alligevel rense gruset grundigt, før du kommer
det i akvariet, ellers kan vandet blive ekstremt uklart. Jeg synes dog, at det
burde have bundfældet sig, men der kan jo være en kraftig strøm i akvariet.

Vh
Kent

Fra : Mads Fl.

Dato : 03-03-01 07:54

Der er intet grus i, så det kan ikke være problmet, men kan det
skyldes at der endnu ikke er nogle fisk i ?

Jeg har selv tænk på det med pumpen, er der en smar måde at
kontrollere hvor meget der render igennem hvis jeg skruer ned for en
af slange-hanerne