[ASP.NET] Brug af flere filtyper
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 15:20

Hvis man nu gerne vil have sine vbscripts ud i separate filer,
hvordan skal det så gøres i asp.net?

Jeg kan selvfølgelig lave et normalt include, men så vidt jeg kan
se er der mere autoriserede måder at gøre det på.

Jeg er stødt på filtyperne aspx, ascx og cs i et eksempel med c#-
kode, men jeg kan ikke rigtig finde en introduktion til hvordan man
binder de forskellige filtyper sammen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-11-02 15:31

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Hvis man nu gerne vil have sine vbscripts ud i separate filer,
> hvordan skal det så gøres i asp.net?

vbscripts ? i .Net ?

> [...]
>
> Jeg er stødt på filtyperne aspx, ascx og cs i et eksempel med c#-
> kode, men jeg kan ikke rigtig finde en introduktion til hvordan man

..aspx er "default-filen" for ASP.Net filer. Hvis du gerne vil separere
din HTML-kode og din serverside kode, så laves en reference i din Page-
erklæring på din .aspx-side som

<%@ Page
   language="c#"
   src="file.aspx.cs"
   inherits="<yournamespace>.<your class>
%>

..cs og .vb er til hhv C# og VB.Net kode. Om de rent faktisk smides i
forskellige compilere er jeg ikke sikker på - det kunne godt være, at den
blot tager værdien i language-attributten for din Page-erklæring

..asmx-filer (som du nok kommer til) er primært til .Net Webservices.

Du kan også ændre src-attributten til CodeBehind. Dette vil bevirke, at
al kode i dine kildefiler kompiles til en enkelt assembly, der lægges i
dit bin-bibliotek (i hvert fald hvis du bruger VS.Net)

.... og hvorfor spørger du egentlig herinde ?

.... jeg sætter lige en FUT til dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 16:13

Jesper Stocholm skrev:

> vbscripts ? i .Net ?

Nå ja, så vb.net-ditto. Jeg er langt fra hjemme i hvad der er vb,
vb.net og vbscript.

> [...]
> separere din HTML-kode og din serverside kode, så laves en
> reference i din Page- erklæring på din .aspx-side som

Src er nem nok. Men hvad bruges namespace til, og hvordan gør man
når man nu endnu ikke laver nogle klasser?

I mellemtiden fandt jeg ud af at en almindelig <script src="..."
language="vbscript"> + runat="server" virker fint (har dog ikke
tjekket hvor valid koden er).

> ... og hvorfor spørger du egentlig herinde ?

(i .html). Hovsa - det var en smutter. Beklager...

> ... jeg sætter lige en FUT til
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

.... og takker.

--
Jens Gyldenkærne Clausen